طی ۴ ماهه گذشته صورت گرفت؛

بازداشت بیش از ۵۰۰ نفر از خرده فروشان مواد مخدر، کلاهبرداران و سارقان در مرودشت

فرمانده نیروی انتظامی مرودشت از دستگیری ۵۰۰ نفر از خرده فروشان مواد مخدر، کلاهبرداران و سارقان طی ۴ ماهه گذشته در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده نیروی انتظامی مرودشت اظهار کرد: طی ۴ ماهه گذشته بالغ بر ۲۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شد که در این راستا ۴۱۹ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۴۲ دستگاه وسیله نقلیه نیز توقیف شده است.

وی با اشاره به کشف بیش از ۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح شهرستان، افزود: در این مدت ۸۸۹ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تعداد ۱۳۴ دستگاه وسیله نقلیه متعلق به خرده فروشان که با آن اقدام به تهیه و توزیع مواد می‌کردند نیز توقیف و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال شده است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت به طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و مبارزه جدی با خرده فروشان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در ۴ ماهه گذشته دستگیری خرده فروشان مواد مخدر ۷۲ درصد و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۵۸ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ زراعتیان تصریح کرد: ماموران انتظامی شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و در این خصوص ۷۶ دستگاه خودرو توقیف و ۹۷ نفر متهم را دستگیر کردند.

به گفته این مقام انتظامی، کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت کشف محموله اسباب بازی، قطعات یخچال، بیل مکانیکی، ظروف چینی و مواد خوراکی را از مهمترین کشفیات کالای قاچاق طی یک ماهه گذشته دانست و ادامه داد: مبارزه جدی و بی امان با قاچاق کالا در دستور کار ویژه این پلیس قرار دارد.

سرهنگ زراعتیان در تشریح اقدامات پلیس آگاهی در خصوص دستگیری جاعلان و کلاهبرداران گفت: کار آگاهان این پلیس در ۴ ماهه گذشته سال جاری موفق شدند، تعداد ۸۸ نفر جاعل و کلاهبردار را شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه جعل اوراق بانکی، مدارک تحصیلی، بیمه نامه و کلاهبرداری از طریق چک مهم‌ترین موضوعات در این خصوص بودند، تصریح کرد: باند ۴ نفره جعل بیمه نامه شخص ثالث با پیگیری ماموران پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر و راهی زندان شدند.

وی ادامه داد: این باند ۴ نفره جعل به ازای دریافت مبلغ ۳ میلیون ریال اقدام به جعل بیمه نامه شخص ثالث می‌کردند که در اعترافات خود به بیش از ۵۰ فقره جعل از این طریق اعتراف کردند.

زراعتیان در ادامه تشریح اقدامات پلیس آگاهی به دستگیری ۸۲ سارق اشاره کرد و افزود: اقدامات اطلاعاتی و تخصصی ماموران پلیس آگاهی و همکاری کوپ تابعه و سایر پلیس‌های تخصصی باعث رشد ۸ درصدی کشف سرقت‌ها در ۴ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه پارسال شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اقدامات مهم انتظامی در برخورد با سرقت افزود: دستگیری سارق دوچرخه با ۱۰ فقره سرقت، دستگیری سارق دریچه مخزن فاضلاب با ۲۲ فقره سرقت، دستگیری سارق باطری خودرو با ۱۲ فقره سرقت، دستگیری سارقان درون خودرو با ۱۴ فقره سرقت و دستگیری سارقان خودرو‌های وانت نیسان با ۱۲ فقره سرقت از دیگر اقدامات پلیس آگاهی و کوپ تابعه در چند هفته گذشته بوده است.

وی به اقدامات بسیار مهم و موثر پلیس فتا اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی تعداد ۲۹ پرونده با موضوعات کلاهبرداری پیامکی، برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان، هتک حیثیت و نشر اکاذیب و سایر جرائم مرتبط با این پلیس تشکیل شد که کارشناسان فضای تولید و تبادل اطلاعات ۲۴ نفر متهم را در این خصوص دستگیر و تحویل مراجع قضایی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه موضوعاتی مثل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و کلاهبرداری پیامکی بیشترین فراوانی را در بین پرونده‌های پلیس فتا داشته اند، افزود: اکثریت متهمان کلاهبرداری‌های پیامکی از شهر‌های کرج، تهران و شهرستان‌های شمال کشور بوده اند.

وی با بیان اینکه جوان ۲۵ ساله‌ای که از بی سوادی و کم سوادی شهروندان سوء استفاده و حساب بانکی آن‌ها را در پای دستگاه خودپرداز خالی می‌کرد توسط پلیس فتا دستگیر شد، تصریح کرد: این فرد معتاد که دارای خانواده‌ای متمول و دارای وضع مالی بسیار خوب بود، در اعترافات خود به فریب دادن تعداد ۱۴ نفر از شهروندان کم سواد اقرار و تصریح کرد: مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیون ریال از این طریق برای تهیه مواد مخدر بدست آورده است.

زراعتیان دستگیری بیش از ۶۰ نفر از محکومان و متهمان متواری بوسیله تیم شناسایی و عملیاتی شهرستان را از جمله سایر اقدامات انتظامی شهرستان برشمرد و تصریح کرد: دستگیر شدگان جرائمی مثل درگیری و آدم ربایی، حمل مواد مخدر، سرقت، ضرب و جرح، جعل و کلاهبرداری مرتکب و در مراجع قضایی محکوم شده بودند که قصد فرار از اجرای قانون را داشتند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت پیرامون اقدامات پلیس راهور تصریح کرد: کاهش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی درون شهری و ۵ درصدی تصادفات جرحی به همراه توقیف یک هزار و ۲۴ دستگاه وسیله نقلیه متخلف در ۴ ماهه گذشته سال جاری از اقدامات مهم پلیس راهور در راستای کاهش تصادفات بوده است.

زراعتیان با بیان اینکه پلیس با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش شهروندان به جدیت برخورد می‌کند، تصریح کرد: به همراه نداشتن مدارک، نداشتن بیمه نامه شخص ثالث، نبود گواهینامه معتبر، دارای خلافی بیش از یک میلیون تومان، رانندگی در حالت مستی و شرب خمر، ارتکاب دو تخلف حادثه ساز همزمان از جمله تخلفاتی است که پلیس ضمن اعمال قانون وسایل نقلیه متخلف را متوقف و به پارکینگ انتقال خواهد داد.

مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحد‌های مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های درون شهری نیز از جمله اقداماتی بود که توسط فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رسانه‌ای شد.

وی در این خصوص بیان کرد: هدف از راه اندازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها، صلح و سازش طرفین دعوی و کاهش پرونده‌های قضای در مراجع قضایی بوده است، که با بهره گیری از مشاوران مجرب و متخصص این مهم محقق شده است.

انتهای پیام/ن

دستگیری خرده فروشان مواد مخدر، کلاهبرداران و سارقان در مرودشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار