پوژدمون: می‌توانم از بلژیک منطقه کاتالونیا را اداره کنم

رئیس پیشین منطقه کاتالونیا اعلام کرد می‌تواند این منطقه را از بلژیک اداره کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارلس پوژدمون -- رئیس پیشین منطقه کاتالونیا -- اعلام کرد می تواند این منطقه را از بلژیک اداره کند.

پوژدمون استقلال طلب که در اسپانیا به اتهام تلاش برای استقلال کاتالونیا تحت پیگرد قضایی قرار دارد در بلژیک به سر می برد و در صورت بازگشت با خطر زندانی شدن رو به روست.

وی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی کاتالونیا اعلام کرد" من در زندان نمی توانم سخنرانی کنم، چیزی بنویسم و با کسی دیدار کنم. تنها راه انجام این کار در آزادی و امنیت است. من اگر زندانی باشم نمی توانم به عنوان رئیس ( منطقه ای ) عمل کنم.

پوژدمون گفت: واضح است شرایط آن طوری که ما می خواهیم عادی نیست اما بهتر است این کار را از اینجا انجام دهم زیرا اداره منطقه کاتالونیا در زمان زندانی بودن در اسپانیا دشوارتر خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان شد که راجر تورنت، رئیس جدید پارلمان کاتالونیا با احزاب مختلف درباره نامزدی او برای ریاست این منطقه بعد از انتخابات 21 دسامبر رایزنی می کند. در انتخابات ماه دسامبر استقلال طلبان اکثریت مطلق کرسی های پارلمان کاتالونیا را به دست آوردند.

انتهای پیام/

درخواست اداره منطقه کاتالونیا از بروکسل!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار