درخواست گروه مینسک برای تداوم آرامش در منطقه مورد مناقشه قره باغ

اعضای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه ای تداوم آرامش نسبی در منطقه مورد مناقشه قره باغ را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آپا، اعضای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه ای تداوم آرامش نسبی در منطقه مورد مناقشه قره باغ را خواستار شدند.

بر این اساس، در پایان نشست وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با روسای روسی، آمریکایی و فرانسوی گروه میانجی مینسک که روز پنجشنبه در شهر کراکوف لهستان برگزار شد بیانیه ای صادر شد که در این بیانیه بر ضرورت انجام تدابیر لازم برای برقراری اعتماد میان طرفین مناقشه تاکید شده است.

اعضای گروه مینسک که در بین اهالی جمهوری آذربایجان به توریست‌های سیاسی مشهورند، اعلام کردند در ماه فوریه سال جاری به منطقه سفر خواهند کرد. گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا بیش از دو دهه است که نتوانسته مناقشه قره باغ را تنظیم کند و نقشه راه مرضی الطرفین ترسیم کند.

این گروه صرفاً به تنظیم بیانیه در پایان دیدارهای مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان بسنده کرده است و حل مناقشه قره باغ را به اراده طرفین مناقشه یعنی جمهوری آذربایجان و ارمنستان پیوند زده است. این امر سبب طولانی شدن میانجی گری و به تبع آن مناقشه مورد نظر شده است.

انتهای پیام/

بیانیه تشریفاتی گروه مینسک درباره منطقه مورد مناقشه قره باغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار