سردار صابری؛

نگران آینده انقلاب نیستیم، چرا که صاحب دارد

جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: اصلاً نگران آینده انقلاب نیستیم، چرا که صاحب دارد و رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده بهتر از امروز خواهد بود.

نگران آینده انقلاب نیستیم، چرا که این انقلاب صاحب داردبه گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سیروس صابری جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) شب گذشته در یادواره شهدای کربلای 5 در مسجد پنبه چی تهران، گفت: انقلاب ما در حال 40 ساله شدن است و زمانی یک نهال نوپایی بود که تمام دنیا جمع شدند تا این نهال نوپا را نابود کنند. تمام دنیا زمانی می‌گفتند انقلاب دو ماه دیگر تمام می‌شود، اما امروز این نهال نوپا به درختی تنومند تبدیل شد و این از برکت شهدای عزیز ما است.

وی افزود: کربلای 5 برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است. در 200 سال گذشته هر جنگی که اتفاق افتاد گوشه‌ای از خاک کشور ما به تصاحب درآمد، اما علی رغم اینکه در این هشت سال هیچ ابرقدرتی از ما حمایت نکرد اما یک وجب از خاک کشور ما کم نشد.

صابری بابیان اینکه در همه عملیات‌ها وقتی رزمندگان را توجیه می‌کردیم از ما سؤال نمی‌کردند که دشمن چه دارد و ادواتش چیست و اصلاً این برایشان مهم نبود، با اشاره به یکی از عملیات‌ها گفت: در نیمه‌های شب در پادگان دوکوهه بودیم تا فردا به تهران برویم. به من گفتند سمت فکه خط شکسته و دشمن در حال پیشروی است. من نیمه‌های شب همرزمان را آماده و به خط کردم و گفتم امروز نزدیک صبح و اول ماه رمضان است و بعد از 20 دقیقه مقدمه‌چینی گفتم که ما به تهران نمی‌رویم و باید عملیات کنیم. رزمندگان پشت سر هم صلوات فرستادند و همانجا آماده بودند دوباره به عملیات بروند.

جانشین سپاه محمد رسول الله خاطرنشان کرد: با یک گردان 240 نفره با دنیایی از تانک دشمن روبه رو شدیم و بدون ادوات و آتش توپخانه در عرض یک روز و نیم، دشمن عقب‌نشینی کرد. با 12 اتوبوس رفتیم و با سه اتوبوس برگشتیم. از آن روزبه بعد همیشه می‌گفتند عملیاتی سخت‌تر از آن عملیات فکه نیست تا زمانی که کربلای 5 اتفاق افتاد.

وی افزود: بعد از گذشت شانزده هفده روز از عملیات کربلای 4، کربلای 5 در شلمچه رقم خورد. دشت شلمچه، دشت کوچکی است و از طرفی در کنار بصره و حساس بود. صدای درگیری‌های ما را مردم بصره می‌شنیدند و عراق هرچه نیرو داشت آورده بود. زمین شلمچه دشت همواری بود و تانک‌های دشمن به‌راحتی می‌توانستند آرایش بگیرند و شلیک کنند. گاهی صدای شلیک تانک‌ها مثل طبل پشت سر هم صدا می‌داد. دشت شلمچه پر از موانع طبیعی و مصنوعی بود.

صابری خاطرنشان کرد: یادم هست در سه راه شهادت در شلمچه که رسیدیم حتی برای دو دقیقه نتوانستیم بایستیم تا کروکی مسیر را نگاه کنیم. آنقدر آتش دشمن سنگین بود که زمین زیر پای ما تکان می‌خورد. در این عملیات درحالی‌که تانک‌ها از هر طرف ما را می‌زدند مهمات ما تمام شد. ناگهان دیدم بچه‌هایی که شب قبل مجروحین را به‌عقب برده بودند، با مهمات در دشت در حال دویدن به سمت ما هستند. دو سوم آنها در مسیر رسیدن به ما شهید شدند اما بالاخره مهمات را به ما رساندند.

صابری بابیان اینکه اگر رزمندگان سختی کشیدند، لذت‌هایی بردند که تعریف شدنی نیست، گفت: آنها قبل شهادت با خدا و ائمه اطهار نجوا کردند و از این مسیر لذت بردند. خدا را شاکریم امروز بعد از 31 سال، مردم قدرشناس جمع می‌شوند و با شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وی افزود: امروز هم جوانان دوران دفاع مقدس هستند. همین جوانان امروز شهدای مدافع حرم شدند. انقلاب بیمه شده وان‌شاءالله به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید. افتخار ما این است که اگرمانده‌ایم، برای این است که زیر پرچم ولایت سربازی کنیم.

جانشین سپاه محمد رسول الله(ص) بابیان اینکه انقلاب ریزش و رویش دارد، اظهار کرد: در آلبوم انقلاب تصاویر برخی افراد است که عاقبت‌به‌خیر نشدند اما جوانانی هم که جنگ و انقلاب را ندیدند، هم عاقبت به خیر و هم شهید مدافع حرم شدند. اصلاً نگران آینده انقلاب نیستیم چراکه این انقلاب صاحب دارد و رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده بهتر از امروز خواهد بود. تنها باید نگران خودمان باشیم که در این مسیر زیر پرچم ولایت بمانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار