مردم از وجود حجت الاسلام آل هاشم کمال رضایت را دارند

آیت الله سبحانی گفت: مردم از وجود حجت الاسلام آل هاشم کمال رضایت را دارند، البته این به آن معنا نیست که قبلی ها موفق نبودند، آن ها هم موفق بودند.

مردم از وجود حجت الاسلام آل هاشم کمال رضایت را دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، امشب در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ایشان در استان آذربایجان شرقی مفید بوده است، تصریح کردند:تواضع ایشان و از اینکه به همه مساجد سرکشی می کنند و مخالف و موافق برایشان مطرح نیست، جای تقدیر دارد و همه از این مساله خوشحال هستند.

 

ایشان افزودند: وحدت، بزرگ ترین نعمت الهی و تفرق بدترین عذاب است، خداوند تفرق را کنار عذاب آسمانی معرفی می کند، و الحمدالله حجت الاسلام آل هاشم این وحدت را مستحکم تر کرده اند.

 

این مرجع تقلید همچنین نسبت به شبهات افکنی در مراکز آموزشی هشدار دادند و گفتند: گاهی افرادی در دبیرستان ها یا دانشگاه ها و مراکز آموزشی، شبهاتی مطرح می کنند که باید نسبت به آن ها پاسخگو بود.

 

آیت الله العظمی سبحانی در بخش دیگری سخنانشان، اظهار داشتند: مالیات بر ارزش افزوده، داد مردم را درآورده است، برهمین اساس برخی از کارخانه ها روبه تعطیلی می رود و متولیان و مسئولان باید نسبت به این مساله توجه کنند.

 

ایشان در ادامه خواستار برگزاری نکوداشت مرحوم چرندابی شدند و تصریح کردند: حاج عباسقلی چرندابی یک انسان خاصی بود، ایشان زودتر از زمان خودشان متولد شده بود، خدمات بسیاری کردند و اولین کسی بود که در تبریز مدرسه رسمی را در سال ۱۳۰۲ تاسیس کرد، اما به لحاظ موقعیت آن روز، این مدرسه تخریب شد.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه ادامه دادند: ایشان واعظ خوبی بود و قلم بسیار قوی در زبان عربی و فارسی داشتند، اگر یک بزرگداشتی در مقام ایشان برگزار شود، بسیار خوب است.

 

آیت الله العظمی سبحانی همچنین پیگیر راه اندازی رشته کلام در حوزه علمیه تبریز شدند و ابراز داشتند: علاوه بر اینکه در شهر قم ۲۵۰ طلبه در رشته کلام تحصیل می کنند، در سمنان و کاشان و بوشهر و برخی از شهرهای دیگر، افرادی در این رشته در حال تحصیل هستند، ما در شهر تبریز هم فارغ التحصیلان یداریم که اگر مکانی در این شهر به این مجموعه اختصاص پیدا کند، سال آینده می تواند کار خود را آغاز کند.
 انتهای پیام/خ

 حجت الاسلام آل هاشم وحدت را مستحکم تر کرده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار