دیدبان حقوق بشر: بن سلمان مسبب حوادث فاجعه بار در یمن است

دیدبان حقوق بشر از شورای امنیت سازمان ملل خواست ولیعهد عربستان را به دلیل جنایت‌های جنگی‌ که در یمن مرتکب شده، تحت پیگرد قانونی قرار داده و مجازات کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  «سومریه»، سازمان دیدبان بین‌المللی حقوق بشر به انتقاد شدید از اقدامات ائتلاف عربستان سعودی در یمن پرداخت و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور را مقصر اصلی دانست.

بر این اساس، «احمد بن شمسی» سخنگوی سازمان دیدبان بین‌المللی حقوق بشر در گفت‌وگوی  با رادیو اسپوتنیک روسیه گفت: «بن سلمان به عنوان وزیر دفاع و ولیعهد عربستان مسئول همه حوادث ناگوار در یمن است .»

وی افزود: « ائتلاف عربستان به "شکل فاجعه باری" قوانین بین‌المللی جنگی را نقض کرده است،  به همین دلیل از شورای امنیت سازمان ملل درخواست می کنیم تحریم‌های و مجازات‌هایی علیه وی اعمال کند، چرا که به هر حال دیدبان حقوق بشر موارد زیادی در ارتباط با نقض قوانین جنگی به دست نیرو‌های تحت امر ائتلاف عربستان و همچنین نیرو‌های انصارالله یمن ثبت کرده است که همه ی آنها قابل استناد است. همچنین محاصره یمن به دست ائتلاف عربستان را اصلی‌ترین دلیل بحران انسانی در یمن دانست.»

انتهای پیام/

دیدبان حقوق بشر خواستار مجازات ولی‌عهد عربستان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار