یونیسف: نیمی از آوارگان جنگ عراق کودک هستند

یونیسف اعلام کرد نزدیک به نیمی از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن از مردمی که در عراق بر اثر درگیری‌ها با گروه داعش آواره شده‌اند، کودک هستند.

یونیسف: نیمی از آوارگان جنگ عراق کودک هستندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد نزدیک به نیمی از دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن از مردمی که در عراق بر اثر درگیری‌ها با گروه وهابی صهیونیستی داعش آواره شده اند، کودک هستند.

در گزارش یونیسف با اعلام این موضوع آمده است ادامه خشونت‌ها در عراق، باعث جلوگیری از ادامه تلاش‌هایی می‌شود که هدف کاهش رنج‌های کودکان را پیگیری می‌کند.

دولت بغداد ماه گذشته پیروزی بر تروریست‌های داعش را پس از بازپس گیری تقریبا همه مناطق تحت سلطه تروریست‌ها اعلام کرد. این در حالی است که بر اساس اعلام صندوق کودکان ملل متحد، بمباران و تیراندازی‌ها در عراق همچنان باعث آن است که بازسازی زندگی بسیاری از مردم در عراق بسیار دشوار باشد.

«پیتر هاکینز» نماینده یونیسف در عراق در این باره گفت: "ما بر این باور هستیم که بر اثر این درگیری ها، نبود سرمایه گذاری کافی طی مدت چندین سال، و همچنین فقر، در حال حاضر چهار میلیون کودک در عراق نیازمند به کمک هستند. "

وی در یک کنفرانس خبری در ژنو، طی تماسی تلفنی از بغداد اعلام کرد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مجموع دو میلیون و ۶۰۰ هزار آواره در عراق، کودک هستند. وی افزود: "با توجه به آنکه درگیری‌ها در بسیاری از مناطق به پایان رسیده است، خشونت‌ها در دیگر مناطق همچنان ادامه دارد؛ تنها طی هفته کنونی، سه بمب در بغداد منفجر شد. "

وی افزود: "خشونت تنها باعث کشته و زخمی شدن کودکان و ایجاد نقص عضو در آن‌ها نمی‌شود؛ خشونت باعث ویران شدن مدارس، بیمارستان ها، منازل مسکونی و راه‌های ارتباطی می‌شود. خشونت در حال از بین بردن بافت اجتماعی گوناگون در عراق و فرهنگ بردباری در این کشور است که جوامع مختلف آن را در کنار یکدیگر نگه می‌دارد. "

انتهای پیام/

یک میلیون و سیصد هزار کودک عراقی آواره هستند

برچسب ها: عراق ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۶
خدا کمکشون کنه
آخرین اخبار