رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی ؛

تیم سیستان وبلوچستان در جشنواره بومی، محلی شرق کشور نایب قهرمان شد

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت:تیم‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان «الف» به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی جشنواره بازی‌های بومی و محلی شرق دست یافتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان «الف» به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی جشنواره بازی‌های بومی و محلی شرق دست یافتند. 

براهویی افزود: در پایان این رقابت‌ها در مسابقات آقایان، در چوب کشی وزن ۸۰ - عادل عبدالهی از خراسان جنوبی، سجاد کیخا از سیستان و بلوچستان «ب» و حسین شیبک از سیستان و بلوچستان «الف»، در ۹۰- کیلوگرم حسین شیخ زاده از سیستان و بلوچستان «الف»، حسین خزایی از خراسان جنوبی و حسین کندری از سیستان و بلوچستان «ب»، در کشتی کچ گردان هادی نادریان از سیستان و بلوچستان «الف»، مجتبی کهنسال از خراسان جنوبی و سلیمان هرمان زایی از سیستان و بلوچستان «ب» عناوین اول تا سوم را ازآن خود کردند.

وی ادامه داد: در رقابت‌های تیمی در خسو خسو سیستان و بلوچستان «ب»، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان «ب» و در طناب کشی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان «ب» و «الف» اول تا سوم شدند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان گفت:در مسابقات بانوان، در طناب کشی وزن ۷۰- فاطمه قاسمی از کرمان، معصومه یوسفی از خراسان جنوبی و نازنین خیرخواه از سیستان و بلوچستان «ب»، در ۸۰- کیلوگرم لیلا خواجه عبدالهی از خراسان جنوبی، سیده فاطمه جبارزاده از خراسان رضوی و در هفت سنگ مهارتی معصومه شهریاری از خراسان جنوبی، فهیمه تیرگی از کرمان و فاطمه بختیاری از خراسان رضوی اول تا سوم شدند.

وی تصریح کرد:در رقابت‌های تیمی، خراسان رضوی و جنوبی به همراه سیستان و بلوچستان رده‌های اول تا سوم طناب کشی را به خود اختصاص دادند و در زو، سیستان و بلوچستان «الف»، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اول تا سوم شدند.

براهویی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی و محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

انتهای پیام/ع

 جشنواره بومی، محلی شرق کشوربه میزبانی زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار