تلاش اتحادیه اروپا برای حذف محتوای نفرت انگیز در رسانه‌های اجتماعی

کمیسر اتحادیه اروپا در امور عدالت اعلام کرد شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی فرایند حذف محتوای نفرت انگیز را از شبکه‌های خود تسریع کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ کمیسر اتحادیه اروپا در امور عدالت اعلام کرد شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی فرایند حذف محتوای نفرت انگیز را از شبکه‌های خود تسریع کرده اند.

ویرا یوروا، کمیسر اتحادیه اروپا در امور عدالت روز جمعه گفت: شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی فیسبوک، توئیتر و یوتیوب فرایند حذف اظهارنظر‌های نفرت انگیز از شبکه‌های خود را تسریع کرده اند به طوری که آن‌ها در ۲۴ ساعت؛ بیش از دو سوم شکایت‌ها در این زمینه را بررسی کردند.

اتحادیه اروپا بر شرکت‌های مالک شبکه‌های اجتماعی فشار آورده است تا تلاش‌های خود برای مبارزه با انتشار محتوای افراطی و اظهارنظر‌های نفرت انگیز در شبکه‌ها را افزایش دهند؛ اتحادیه اروپا حتی این شرکت‌ها را تهدید کرده است که علیه آن‌ها اقدام قانونی صورت می‌دهد.

مایکروسافت، توئیتر، فیسبوک و یوتیوب در ماه مه ۲۰۱۶ یک دستورالعمل اخلاقی با اتحادیه اروپا امضا کردند تا براساس آن بیشتر شکایت‌ها را تا ۲۴ ساعت از زمان دریافت، بررسی کنند.

به گفته کمیسیون اروپا، شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز این دستورالعمل را امضا خواهد کرد.

آمار و ارقام اتحادیه اروپا که در روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد این شرکت‌ها در ۸۱ درصد موارد توانستند به بررسی شکایات تا یک روز بپردازند؛ این در حالی است که در ما مه ۲۰۱۷، یعنی زمانی که کمیسیون اروپا بر فرایند پایبندی به این دستورالعمل نظارت می‌کرد، تنها ۵۱ درصد از شکایت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

به طور متوسط، این شرکت‌ها ۷۰ درصد از محتوای مورد شکایت را حذف کردند که این میزان شاهد رشد ۵۹.۲ درصدی نسبت به ماه مه سال گذشته است.

یوروا گفت: نتایج منتشر شده در روز جمعه نشان می‌دهد که لزومی برای تلاش وی در زمینه وضع قانون برای حذف اظهارات غیرقانونی نفرت انگیز وجود ندارد.

مهم‌ترین حوزه اظهارنظر نفرت انگیزی که این کمیسیون شناسایی کرد حوزه اصالت قومی و سپس اسلام‌ستیزی و بیگانه‌هراسی - از جمله اظهارنظر نفرت انگیز علیه مهاجران و پناهجویان - بود.

فرایند نظارت بر رسانه‌های اجتماعی توسط کمیسیون اروپا در یک دوره شش هفته‌ای در ماه نوامبر صورت گرفت.

انتهای پیام/

حذف محتوای نفرت انگیز در رسانه‌های اجتماعی اروپا در دستور کار است

برچسب ها: اتحادیه اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار