دو شخصیت بین‌المللی در انتخابات ریاست جمهوری مالی نامزد شدند

دو شخصیت کشور آفریقایی مالی که پیش از این سمت‌هایی در سازمان‌های منطقه‌ای یا بین المللی داشته‌اند، در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان نامزد شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، دو شخصیت کشور مالی که پیش از این سمت‌هایی در سازمان‌های منطقه‌ای یا بین المللی داشته اند، در انتخابات ریاست جمهوری کشورشان که در ماه ژوئیه برگزار خواهد شد، نامزد شدند.

موبیدو کانه که پیش از این در بانک توسعه غرب آفریقا فعالیت کرده است و همچنین حمدون توره که از نزدیکان پل کاگامه رئیس جمهور رواندا محسوب می‌شود و در گذشته ریاست اتحادیه بین المللی مخابرات را بر عهده داشته است، برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده مالی ثبت نام کردند.

پیش از این خلیفه سانوگو شهردار شهر سیکاسو واقع در جنوب مالی، موسی سینکو کولیبالی ژنرال پیشین ارتش و عضو پیشین کابینه مالی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد شده بودند.

به این ترتیب تا کنون چهار نفر برای جانشینی ابراهیم بوبکر کیتا رئیس جمهور فعلی مالی وارد عرصه رقابت انتخابات شده اند. کیتا هنوز مشخص نکرده است در انتخابات ریاست جمهوری آتی نامزد خواهد شد یا خیر.

­موبیدو کانه پنجاه و هفت ساله که متخصص امور مالی و کارشناس توسعه روستایی است و در سال‌های دو هزار و پانزده و شانزده مدیریت کل شرکت توسعه نساجی مالی را بر عهده داشته است، پس از اعلام نامزدی خود در انتخابات اعلام کرد به منظور مبارزه با سوء مدیریت در کشور به عرصه انتخابات پا گذاشته است چرا که معتقد است مالی برای موفقیت همه امکانات را دارد به جز یک مدیریت و زمامداری قوی.

حمدون توره شصت و چهار ساله که از سال دو هزار و هفت تا دو هزار و چهارده دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات بوده است و در حال حاضر مدیر اجرایی شرکت "اسمارت آفریقا" است، اعلام کرد:" کشور ما با شرایط کنونی مستقیما به پرتگاه خواهد رفت، مالی برای حرکت در مسیر توسعه و آبادانی به خون تازه‌ای نیاز دارد. مالی باید از این وضعیت خارج شود و من توانایی این کار را دارم".

رئیس جمهور مالی در پیام تبریک سال جدید خود به مردم کشورش اطمینان داد که بر خلاف برخی گمانه زنی‌ها و شایعات، انتخابات سال دو هزار و هجده به تعویق نخواهد افتاد و انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی مطابق با جدول زمانی تعیین شده برگزار خواهد شد. وی ضمن تاکید بر اراده خود برای مقابله با ناامنی و خشونت در کشور که از دوره‌های قبلی برای وی به جا مانده است، افزود سال دو هزار و هجده برای مالی و مردم این کشور سالی حیاتی است.

ابراهیم بوبکر کیتا اوت سال دو هزار و سیزده برای یک دوره پنج ساله به ریاست جمهوری مالی انتخاب شد.

وی اخیرا کابینه دولت را منحل و دولت جدیدی تشکیل داد. استعفای دولت قبلی و تشکیل دولت جدید مالی اوایل همین ماه در شرایطی روی داد که قرار است ژوئیه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری در مالی برگزار شود.

تحلیلگران سیاسی معتقدند رئیس جمهور مالی که به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برای بقا در سمت خود نامزد خواهد شد، خود را برای مبارزات انتخاباتی آماده می‌کند و در همین راستا تلاش می‌کند، با تشکیل دولت جدید کنترل بیشتر و حاکمیت بیشتری بر مناطق شمالی کشورش که با مشکلات امنیتی ناشی از فعالیت و حملات گروه‌های افراط گرا روبرو است، اعمال کند.

انتهای پیام/

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مالی

برچسب ها: انتخابات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار