مرمت بناهای مرکز محله سردشت فردوس

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون از آغاز مرمت بناهای مرکز محله سردشت فردوس خبر داد.

کرم پور،مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت:مرمت و بازسازی بناهای مرکز محله سردشت از محل اعتبارات پایگاه شهر تاریخی تون و مشارکت در تعمیر و مرمت بناهای تاریخی آغاز شد.


وی افزود: مرکز محله سردشت یکی از مهمترین گره های شهری در شهر تاریخی تون پیش از زلزله بوده که با بناهای شاخصی چون مسجد، آب انبار، حوض انبار، اتاق اکابر و خانه های تاریخی افراشته و صدرالسادات از اهمیت زیادی به لحاظ ساختار معماری شهری برخوردار است و مرمت این مرکز محله با هدف ایجاد یک محور فرهنگی و گردشگری در مجموعه جهت بازدید و استفاده پژوهشگران و گردشگران آغاز شد و ادامه خواهد داشت.


کرم پور گفت:مهمترین اقدامات انجام شده در این نقطه آواربرداری، استحکام بخشی، بازسازی جرزها و پوشش های تخریب شده، اجرای اندود کاه گل جداره ها و بام سازی است.


وی افزود: علاوه بر مرمت و ساماندهی این مرکز محله، خانه های صدرالسادات و طبسی (از بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی) که در مجاورت این مرکز محله واقع شده از محل اعتبارات مشارکت در تعمیر و مرمت ابنیه تاریخی استحکام بخشی و حفاظت شده و در ادامه با تخصیص اعتبارات بیشتر مرمت آن کامل خواهد شد.
انتهای پیام/ب


بناهای مرکز محله سردشت فردوس مرمت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.