رای الیوم خبر داد؛

عربستان در پی مصادره دارایی‌های ثروتمندترین شاهزاده سعودی در مراکش است

مقامات عربستان تلاش می‌کنند اموال شاهزاده ولید بن طلال را، که در زندان به سر می‌برد، در مراکش مصادره کنند.

عربستان در پی مصادره دارایی‌های ثروتمندترین شاهزاده سعودی در مراکش استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم، طبق گزارش‌های جدید، در تحولی جدید در ماجرای بازداشت شاهزادگان سعودی، مقامات عربستان تلاش می‌کنند اموال شاهزاده ولید بن طلال را در مراکش، که هنوز در بازداشت به سر می‌برد، مصادره کنند. اما مقامات مراکش از ارائه هرگونه اطلاعاتی درباره حساب‌های بانکی ولید بن طلال بدون اجازه وی سر باز زدند.

اطلاعات انگلیسی‌ها نشان می‌دهد ریاض سعی دارد دارایی‌های میلیاردر سعودی را، که شامل طرح‌های بزرگ در چند شهر مراکش است، توقیف کند. این اقدام در چارچوب برخورداری مقامات عربستان از حمایت‌های آمریکا برای توقیف دارایی‌های شاهزادگان متهم به «فساد مالی» صورت می‌گیرد.

مصادره املاک ولید بن طلال، برای مقامات سعودی ماموریت آسانی نیست. طبق اطلاعات انگلیسی‌ها، ریاض برای دست گذاشتن روی طرح‌ها و دارایی‌های وی در «دار البیضاء»، پایتخت اقتصادی مراکش، و پول‌های بن طلال در حساب‌های بانکیش با مشکلات بزرگی روبرو بوده است، این در حالی است که بن طلال در شماری از دیگر شهر‌های مراکش مثل مراکش و اغادیر پروژه‌هایی دارد که هتل «چهار فصل» مراکش یکی از این پروژه هاست. در عین حال مجله فوربز آمریکا مجموعه دارایی‌های این تاجر سعودی را حدود ۱۷ میلیارد دلار برآورد کرده است.

مقامات عربستان سعودی، مراکش را در فهرست کشور‌هایی قرار داده اند که با تحرکات عربستان در خصوص توقیف دارایی‌های ولید بن طلال مرتبط است. آمریکا در رأس این کشور‌ها قرار دارد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از موج بازداشت‌ها در عربستان به دست مقامات این کشور برای «مبارزه با فساد» حمایت کرده بود که به موجب آن ۱۱ شاهزاده و ده‌ها شخصیت سیاسی و اقتصادی مهم در عربستان بازداشت شدند.

انتهای پیام/

تلاش دولت عربستان برای مصادره اموال بن طلال در مغرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار