عملیات امدادونجات در جاده های مواصلاتی کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: با توجه به بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی کردستان، ۱۴ تیم عملیاتی عملیات امداد و نجات را در جاده های استان انجام دادند .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حسن خدابنده لو مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه تا ساعت ٢٤ روز جمعه حدود یک هزار كيلومتر عمليات برفروبي در جاده های استان انجام شده است، گفت:  بالغ بر یک هزار و ٥٠٠ تن شن و نمك مصرف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان عملیات امدادرسانی را به بیش از ۱۰۰۰ نفر از در راه ماندگان انجام دادند .

وی افزود: با توجه به بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی کردستان، ۱۴ تیم عملیاتی متشکل از امدادگران و نجاتگران باتجربه استان کردستان در قالب ۷۰ نفر عملیات امداد و نجات را در جاده های استان انجام دادند .

وی تصریح کرد:عملیات امداد و نجات در ۶ محور مواصلاتی بانه-سقز، سنندج-دهگلان، سنندج-مریوان، سنندج-دیواندره، سنندج- کامیاران و دیواندره-سقز توسط جمعیت هلال احمر انجام شد .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در این عملیات امداد و نجات بیش از ۵۰ نفر از در راه ماندگان در محل های اسکان اضطراری جمعیت هلال احمر اسکان داده شدند .

دکتر خدابنده لو یادآور شد: در این عملیات بیش از ۲۵۰ بسته غذایی بین در راه ماندگان و حادثه دیدگان توزیع شد .

وی گفت:هم اکنون تردد در بیشتر گردنه‌های استان بویژه در محورهای سقز- بانه، سقز- مریوان، سروآباد-اورامان و سنندج - مریوان با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

 آزاد فتاحی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه  هم گفت: از عصر روز گذشته همزمان با آغاز بارش‌ها، امدادگران هلال احمر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای "گردنه‌خان" و محورهای این شهرستان آماده‌باش بودند.
وی افزود: 15 امدادگر هلال احمر از عصر روز گذشته تاکنون در محور سقز-بانه مشغول امدادرسانی به مسافران و خودروهای گرفتار در برف و کولاک هستند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه بیان کرد: اکیپ‌های هلال احمر تاکنون به 120 خودروی گرفتار در برف و کولاک محور سقز-بانه امدادرسانی کردند و 5 خانوار نیز در پایگاه امداد و نجات بین جاده‌ای "گردنه خان" اسکان اضطراری داده شدند.

گفتنی است؛ بارش برف و باران از غروب جمعه در سطح استان آغاز شده است.

انتهای پیام/م

عملیات امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر در راه مانده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.