استاندار کرمانشاه؛

علت اصلی مهاجرت از روستا به شهر اشتغال است

استاندار کرمانشاه گفت: دلیل اصلی این مهاجرت ها به موضوع اشتغال بازمی گردد زیرا تنها با گازرسانی، برق رسانی و آب رسانی و ایجاد زیرساخت های مخابراتی، نمی توان روستاییان را در روستاها نگه داشت.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ،  بازوند استاندار کرمانشاه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که صبح امروز شنبه با حضور  رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و تعاون و نجفی مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت:در سال های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگی در حوزه روستایی انجام گرفته است که در ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان این دستاوردها و خدمات به مردم و به ویژه برای نسل جدید است.

وی با بیان اینکه علی رغم این خدمات ماندگار هنوز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش جمعیت روستانشینان هستیم افزود: با نگاه ویژه دولت و عنایت خاص رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی، مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به توسعه پایدار روستایی اختصاص یافته است.

بازوند گفت:  در مجموع بیش از 1200 میلیارد تومان از این تسهیلات سهم استان کرمانشاه است که این اعتبارات باید طی چند ماه آینده جذب شوند جذب این اعتبارات و تسهیلات به راحتی میسر نخواهد بود و نیازمند یک برنامه ریزی و اجماع و همگرایی ویژه میان فرمانداران و دستگاه های مختلف دارد.

وی گفت: باید دقت کنیم این تسهیلات به درستی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار مصرف شود و از به انحراف کشیده شدن آن اجتناب کنیم.

بازوند افزود: درون زا بودن و برونگرا بودن یکی از ویژگی های اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است که ایجاد توسعه پایدار در روستاها در همین راستا است.

 دکتر جهانگیری در نشست ستاد بحران در سرپل ذهاب مبلغ 600 میلیارد تومان به مناطق زلزله زده اختصاص دادند که کمک بسیار بزرگی به حوزه کشاورزی و صنعت در بخش روستایی این مناطق است  در این زمینه تقاضا داریم که این مبلغ به صورت جداگانه و قابل پرداخت از طریق بانک های مختلف ابلاغ شود تا کارآفرینان این حوزه بتوانند با سهولت بیشتری از آن بهره بگیرند.

 در حوزه صنعت یک کانکس و یک کانتینر به ارزش 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی شرکت شهرک های صنعتی در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده در مناطق زلزله زده قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ز

 

 

ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردها برای نسل جدید است

برچسب ها: استانداری ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار