کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش بودجه صداوسیما نگران کننده است/در جنگ نرم باید رسانه ملی را تجهیز و تقویت کنیم

رئیس کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب گفت:اگر بودجه صدا و سیما کاهش یابد دیگر چگونه به مقابله با جنگ نرم بپردازد.

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش بودجه سازمان صداوسیما در لایحه بودجه 97، اظهار کرد: امام راحل توصیه‌ای دارند مبنی بر اینکه صداوسیما دانشگاه است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند هزاران توپخانه دروغ‌پردازی، بزرگ‌نمایی مشکلات به سمت  ملّت ایران از راه‌هایی که امروز وجود دارد و دیروز وجود نداشت، مشغول شلیکند. ما در مورد فضای مجازی این را می‌گوییم که مواظب شلّیک توپخانه‌ی دشمن باشید.

وی ادامه داد: اگر به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنیم به اهمیت سازمان صداوسیما در بحث مقابله با جنگ نرم دشمنان پی می‌بریم.

کنعانی‌مقدم با تاکید بر اینکه کاهش بودجه صداوسیما نگران کننده است، اظهار کرد: صداوسیما در عرصه بین‌المللی رقبای جدی دارد و اگر بودجه آن کاهش یابد دیگر چگونه به مقابله با جنگ نرم بپردازد.

وی ادامه داد: اگر مهمات مورد نظر صداسیما در جنگ نرم دشمنان که همان بودجه این سازمان است را تامین نکنیم در واقع اعلام کردیم که ما در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تسلیم شده‌ایم.

دبیرکل حزب سبز ایران اضافه کرد: صداوسیما یکی از مهمترین رسانه‌هایی که می‌تواند به مقابله با تهدیدات دشمنان خارجی بپردازد و باعث شفافیت، اطلاع‌رسانی و آموزش اقشار مختلف مردم می‌شود.

کنعانی‌مقدم در این زمینه به مجلس و دولت پیشنهادی داد و بیان کرد: بهتر است مجلس شورای اسلامی و دولت،  نهادها و سازمان‌های فرهنگی که بودجه می‌گیرند را تجمیع کنند و بیشترین سهم را به صداوسیما اختصاص دهند تا بتوان در زمینه مقابله با جنگ نرم دشمنان  وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به رکود اقتصادی کشور درآمدهای صداوسیما از تبلیغات کاهش یافته است و این سازمان قادر به تامین منابع مالی لازم برای تولید برنامه‌های خود نیست.

دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به ضرروت حمایت بیشتر از سازمان صداوسیما، تاکید کرد: صداوسیما باید درباره تعرفه‌های تبلیغاتی خود تجدید نظری داشته باشد تا با مشکل مواجه نشود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار