بیابانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

واسطه‌ها، معضلی در چرخه تولید و توزیع محصولات کشاورزی

قائم مقام خانه کشاورز گفت: وجود واسطه ها و دلالان یکی از مشکلات عمده در چرخه تولید و توزیع محصولات کشاورزی است.

وجود واسطه ها مهم ترین معضل در چرخه تولید و توزیع محصولات کشاورزیعنایت الله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از نقش کمرنگ تعاونی ها در بخش کشاورزی اظهار کرد: نقش تعاونی ها برحسب اساسنامه دیده نشده است، به طوریکه به سبب دخالت دولت کارایی خود را از دست داده اند.

وی افزود: با توجه به آنکه تعاونی ها با سرمایه مردم در استان ها تشکیل می شود، اما مدیرعامل آن به سبب نقش حاکمیتی دولت از کارمندان بازنشسته انتخاب می شود.

بیابانی با اشاره به ضرورت نقش پررنگ تعاونی‌ها در بخش بیان کرد: براساس اساسنامه، دولت در وظایف تعاونی ها تنها باید سیاست نظارتی خود را اعمال کند، چرا که موکول شدن وظایف تعاونی ها به دولت، کار دولت را سنگین تر می‌کند.

به گفته وی؛ دخالت دولت در کار تعاونی و اتحادیه ها موجب شده تا آنها نتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

قائم مقام خانه کشاورز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده در چرخه تولید و توزیع محصولات واسطه گری است، یادآور شد: تقویت تعاونی ها ضربه مهلکی به انحصار گرایی وارد می‌کند. برای ذخیره سازی میوه شب عید این امور باید به تعاونی ها واگذار شود، چراکه کمبود نظارت و واسطه گری اختلاف زیاد قیمت از تولید تا توزیع را به همراه دارد.

انتهای پیام/

بساط دلالان و انحصار گرایی با تقویت تعاونی های تولید برچیده می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار