۷ نوع سبزی برای کنترل نفخ شکم

فیبر موجود در سبزیجات، یک نیاز ضروری برای بدن است و زنان در روز باید ۲۵ گرم از این ماده مغذی را وارد بدن کنند. با این حال بیشتر افراد از ترس نفخ شدید، سبزیجات را به میزان کافی وارد رژیم غذایی شان نمی کنند.

اگر نفخ شدید دارید، مصرف ۷ نوع سبزی را فراموش نکنیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اگر شما مبتلا به برخی مشکلات گوارشی از جمله سندرم روده تحریک پذیر، التهاب روده و ... هستید، می توانید برخی از سالم ترین سبزیجات را بدون احساس نفخ روزانه مصرف کنید:

کنگر فرنگی: یک عدد آرتیشو اندازه متوسط حدود ۷ گرم فیبر دارد. یعنی ۳۰ درصد از فیبر موردنیاز روزانه فرد را تامین می کند. در ضمن، در سیستم گوارش نیز نقش مهمی دارد و موجب کارکرد بهتر آن می شود.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم است و باعث می شود تا چربی های شکم تا اندازه زیادی از بین بروند. گوجه فرنگی لپتین نیز دارد که موجب تنظیم اشتها در انسان می شود.

بادمجان: حاوی مقدار بسیار کمی سدیم است و آب زیادی دارد به همین دلیل به رفع نفخ شکم کمک بسیاری می کند.

خیار: حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که منجر به حفظ سلامت و شادابی پوست می شود. بر خلاف دیگر سبزیجات، خیار حاوی مقادیر کمتری از فیبر است و شما کمتر احتمال دارد که بعد از مصرف آن دچار ورم و نفخ شوید. ۹۵ درصد از محتوای خیار را آب تشکیل می دهد.


بیشتر بخوانید:خانم‌های باردار دور این عرقیات گیاهی را خط بکشند!


مارچوبه: مواد غذایی پروبیوتیک که بیشتر در منابع غذایی گیاهی یافت می ‌شوند، در دستگاه گوارش تجزیه نمی ‌شوند و غذای مورد نیاز برای باکتری ‌های روده مانند بیفیدوباکتر و لاکتوباسیلوس را فراهم می ‌آورند. این باکتری ‌ها که از باکتری‌ های پروبیوتیک هستند، تجزیه مواد در دستگاه گوارش را تسهیل می ‌کنند و احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ‌های روده‌ ای مانند سرطان روده، بیماری ‌های التهابی روده، آلرژی و... را می ‌کاهند. یکی از پروبیوتیک ‌های بسیار مهم اینولین است و مارچوبه یکی از منابع اصلی اینولین محسوب می شود.

آووکادو: یکی از دلایل احساس نفخ شدید، مصرف بیش از حد سدیم است. این در حالی است که آووکادو سرشار از پتاسیم بوده و مصرف آن اثرات مخرب سدیم را از بین می برد. به علاوه آووکادو سرشار از چربی های سالم است که منجر به جذب سایر مواد مغذی در بدن می شود.

کدو سبز: خیلی از افراد به دلیل احساس نفخ پس از خوردن ماست، ترجیح می ‌دهند دور مصرف این محصول لبنی پرخاصیت را خط بکشند؛ در صورتی که اگر یک کدو سبز متوسط رنده شده را با چند برگ نعناع تازه و خردشده به ماست اضافه کنند، این مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد. کدو سبز یک گزینه غذایی عالی و کم کالری برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند.

منبع:آوای سلامت

انتهای پیام

اگر نفخ شدید دارید، مصرف ۷ نوع سبزی را فراموش نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.