رئیس هیئت کوهنوردی قم؛

رقابت‌های سنگ نوردی ۲۹ دی‌ماه در ورزشگاه ۱۵ خرداد برگزارشد

مصطفی لو گفت:این رقابت‌ها در رده سنی آزاد،۲۹ دی‌ماه در محل خانه سنگ‌نوردی استان قم واقع در ورزشگاه ۱۵ خرداد برگزار شد.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهدی مصطفی لو،رئیس هیئت کوهنوردی قم،اظهار داشت:توسعه رشته سنگ نوری به عنوان یک رشته موفق و مدال آور برای کشورمان در استان قم در دستور کار قرار گرفته است و بر همین اساس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم دومین دوره مسابقات سنگ نوردی انتخابی استان را با حضور ۱۴ ورزشکار از قم، تهران، اراک و ساوه برگزار کرد.

وی افزود: این رقابت‌ها در رده سنی آزاد، ۲۹ دی‌ماه در محل خانه سنگ‌نوردی استان قم واقع در ورزشگاه ۱۵ خرداد برگزار شد و به طور کلی این فضای تخصصی سنگ نوردی در قم، آماده پذیرش علاقمندان به رشته سنگ نوردی هم در بخش مردان و هم در بخش زنان است و توسعه رشته سنگ نوردی در استان قم در دستور کار قرار دارد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم گفت: مسابقه سنگ نوردی انجام شده، در بخش بولدرینگ و در دو مرحله برگزار شد که پس از حضور ۷ سنگ نورد در فینال، رضا مرادی سنگ نورد قمی به مقام قهرمانی رسید و مهدی نوروزی از تیم استان مرکزی و حمید وطن خواه از قم دوم و سوم شدند.

مصطفی لو بیان داشت:در حاشیه این مسابقات و در اقدامی فرهنگی از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی، به پاس قدردانی از زحمات آتش نشانان و یاد بود عزیزان از دست رفته در حادثه پلاسکو از سه نفر آتش نشان تجلیل به عمل آمد.

وی عنوان کرد: هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم مسئولیت ساماندهی گروه‌های کوهنوردی فعال در قم و نیز توسعه زیر مجموعه‌های این رشته شامل کوه پیمانی، یخ نوردی، غار نوردی، سنگ نوردی، صخره نوردی و چند رشته دیگر را بر عهده دارد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قم تصریح کرد: در یک سال گذشته کلاس‌های آموزشی زیادی در قم با محوریت کوهنوردی و صعودهای ورزشی برگزار شده است و هدف ما توسعه علمی در این رشته مهیج و درگیر با طبیعت است.

انتهای پیام/ح

رشته سنگ نوردی در قم توسعه می‌یابد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار