جوانان؛ سرمایه و نیروی انسانی کشور و قوای مسلح هستند

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: جوانان سرمایه و نیروی انسانی کشور و قوای مسلح هستند و برای مصون سازی آن ها در برابر اعتیاد و آسیب های اجتماعی باید تلاش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید کمال الدین حسینی در همایش پیشگیری از اعتیاد در یگان های نظامی و انتظامی با اشاره به طرح جالب مهارت آموزی در نیروهای مسلح، افزود: اینکه سربازانی که وارد نیروهای مسلح می شوند، پس از ترخیص از خدمت هر کدام در رشته ای تخصص بیابند و پس از اتمام دوره سربازی بتوانند در آن رشته مشغول به کار شوند بسیار عالیست و می تواند الگو سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آگاهی و دانش مردم در مقابله با همه آسیب‌ها از جمله ‏اعتیاد بسیار مهم واثرگذار می‌باشد گفت: باید سطح آگاهی و اطلاعات نیروهای مسلح، نسبت به اعتیاد به مواد مخدر و اثرات مخرب آن ‏افزایش یابد و ارتباط با خانواده سربازان و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به آنها در ‏در ترک اعتیاد و پاکی آنها بسیار موثر است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی افزود: همچنین والدین می توانند با بازی های کودکانه احساسات کودکان را برانگیزانند چرا که کودک می تواند و ‏اضطراب را تجربه کنند‎.‎ در این بازی ها فرار از ترس و غلبه بر آن، تجربه اضطراب و پشت سر گذاشتن آن ‏و تهدید را احساس کند و به هنگام روبه رو شدن با این احساسات در موقعیت های متفاوت مانند دوران سربازی واکنش ‏مناسب را تشخیص و به درستی عمل کند.

حسینی خطاب به فرماندهان نظامی گفت: بگذاریم کودکان و نوجوانان و جوانان در حد تعادل کودکی و جوانی کنند تا وقتی به سن پیری رسیدند رفتارهای کودکانه نداشته باشند.

وی مواجهه های اشتباه با آسیب های اجتماعی را بلایی دانست که گریبانگیر متولیان امر است و تغییر نگاه کنترلی توسط خود افراد را امر مهمی دانست که بسیار تاثیر گذار خواهد بود. ‏

انتهای پیام// م.م

برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در یگان های نظامی و انتظامی

برچسب ها: اعتیاد ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.