از سوی معاونت علمی و فناوری انجام شد؛

طراحی و ساخت مواد اولیه مورد نیاز پره‌های تورربین‌های بادی

طراحی و ساخت مواد اولیه مورد نیاز پره‌های تورربین‌های بادی یکی از طرح‌های فناورانه‌ای است که با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی آغاز شد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "طراحی و ساخت مواد اولیه مورد نیاز پره‌های تورربین‌های بادی" یکی از طرح‌های فناورانه‌ای است که با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی آغاز شد و پس از ادغام این ستاد و تشکیل ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی انجام این پروژه ادامه پیدا کرد. فرایند تولید پری پرگ (مواد اولیه ساخت پره توربین بادی)، هم اکنون وارد مرحله صنعتی شده و خط تولید آن توسط محققان کشور راه اندازی شده است.

در همین راستا، سیرس وطنخواه دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی از این خط تولید این محصول بازدید کرد  در این بازدید ایرج امیری مجری این طرح، به تشریح دستاورد‌های این پروژه پرداخت  همچنین چالش‌های پیش روی این مجموعه جهت توسعه فعالیت‌ها مطرح شد.

همچنین وطنخواه ضمن بیان ظرفیت‌های حمایتی معاونت علمی از طرح‌های توسعه و تجاری‌سازی فناوری، مسیر‌های پیش رو جهت حمایت از این مجموعه را تبیین کرد در پایان نیز قرار شد، با مشارکت میان این مجموعه و ستاد‌های توسعه فناوری حوزه انرژی و مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، گام‌های مثبتی جهت توسعه بازار این محصول فناورانه برداشته شود.

توسعه فناوری و تولید صنعتی پیش آغشته پره توربین‌های بادی عنوان پروژه‌ای است که با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی توسط محققان کشور انجام شد تا با بومی شدن ساخت این مواد در داخل کشور از واردات محصولاتی همچون پره و بالگرد بی نیاز شویم.

انتهای پیام/

توسعه بازار توربین بادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.