کتاب «فرهنگ شهرت» نقد می‌شود

کتاب «فرهنگ شهرت» نوشته الیس کشمور روز دوشنبه دوم بهمن 96 در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.

کتاب «فرهنگ شهرت» نقد می‌شودبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات،کتاب «فرهنگ شهرت» نوشته الیس کشمور که توسط دکتر احسان شاه‌قاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، روز دوشنبه دوم بهمن 96 ساعت 15 در پژوهشگاه نقد و بررسی می‌شود.

در این برنامه، دکتر سید حسین نبوی(عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی)، دکتر سید محمدمهدی خویی(عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) به همراه مترجم کتاب درخصوص موضوع کتاب سخنرانی خواهند کرد.

کتاب «فرهنگ شهرت» با بررسی مسئله فرهنگ شهرت به معنای آن، خاستگاه‌ها و نفوذ جهانی آن می‌پردازد و اطلاعات بسیار مهمی از نظام ستاره‌‌سازی در غرب و نیز ساز‌و‌کارهای ستاره‌سازی و محبوب‌سازی و نقش رسانه‌ها در آن را بیان می‌کند.

اين كتاب همچنين نشان می‌دهد که چطور ستاره‌ها با قرار گرفتن در یک زمینه خاص اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای، الگوهای رفتاری غیرمتعارفی را پیش می‌گیرند. نویسنده این كتاب تأكيد می‌كند که نظام رسانه‌ای در جهان سرمایه‌داری به‌راحتی توانسته است از این افراد قهرمان‌های ملی و اجتماعی بسازد.

گفتنی است؛ ورود به این برنامه برای عموم آزاد است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار