باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

پرواز ققنوس‌ها از دل آتش

یکسال از پرواز ققنوس‌هایی گذشت که آتش را به جان خریدند و فداکاری را به معنای واقعی به یادگار گذاشتند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سی ام  دی ماه سالگرد پرواز آتش نشان‌هایی است که ققنوس وار آتش را به جان خریدند و با زدن به دل آتش پلاسکو از زندگی خود گذشتند.

یک سال از حادثه دلخراش پلاسکو و از دست دادن ۱۶ دلاور مرد آتش نشان می‌گذرد و همچنان مردم ایران در شوک این حادثه و سوگوار این عزیزان هستند.

رادمردانی که شجاعت، ایثار و فداکاری آنها در تاریخ ثبت شد؛ شیرمردانی که در راه نجات همنوعان خود از هیچ کوششی دریغ نکردند تا آنجا که جان خود را هم در طبق اخلاص گذاشته و فداکردند.

فداکارانی که ثابت کردند که این مرزو بوم همیشه جان نثارانی دارد که به وقت نیاز ایثار را کامل می‌کنند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است در راه خدا جان خود را هم نثارمی کند.

پرواز ققنوس‌ها از دل آتش/یادشان گرامی

جان نثارانی که شهامت شگفت انگیزشان در ذهن ها مانده

جان نثارانی که داغشان همچنان بر دل‌ها سنگینی می‌کند و شهامت شگفت انگیزشان در ذهن‌ها حک شده است.

همچنان که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: «این جوانمردان برای نجات جان و مال هم میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند. آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاری‌های دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می کند.»

درمیان این ققنوس‌های از جان گذشته از اهالی استان مرکزی هم بودند که نشان دادند در راه ایثار و دفاع از هم نوع، زمان ومکان تاثیری ندارد.

پرواز ققنوس‌ها از دل آتش/یادشان گرامی

آتش نشانان استان مرکزی شهدای پلاسکو

یکی از آتش نشان حادثه تلخ و ناگوار پلاسکو شهید «رضا نظری» مهندس آتش نشان، اهل اراک و اولین پسر خانواده نظری بود که اولین سالگردش روز پنج شنبه ۲۸ دی ماه در اراک برگزار شد.

پرواز ققنوس‌ها از دل آتش/یادشان گرامی

دیگر شهید آتش نشان استان مرکزی «علی مستوفی» دانشجوی ۳۲ ساله و اهل خمین هم یکی دیگر از شهدای پلاسکو است.

پرواز ققنوس‌ها از دل آتش/یادشان گرامی

آتشپاد دوم «مسعود آقازیارتی» رئیس سازمان آتش نشانی اراک در اولین سالگرد حادثه پلاسکو و شهادت آتش نشانان گفت: اگرچه جسم شهدای آتش نشان مانند ققنوس سوخت و روحشان به آسمان پرواز کرد، اما از خاکستر این آتش دوباره ایثارو جوانمردی رویید.

 پرواز ققنوس‌ها از دل آتش/یادشان گرامی

انتهای پیام / ج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.