آخرین شب جشنواره موسیقی فجر؛

از نوای پر سر و صدای ایتالیایی تا ارکستر سمفونیک تهران و رسیتال پیانو ژاپن

آخرین شب از اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر دیشب به پایان راه خود رسید.

نوای پر سر و صدای ایتالیایی در آخرین شب جشنواره موسیقی فجربه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین شب(شب دهم) از اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر دیشب به پایان راه خود رسید. در این شب 10 اجرا در پنج سالن به روی صحنه رفت.

در تالار وحدت ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری شهرداد روحانی به روی صحنه رفتند. البته در شب نهم هم روحانی و گروهش اجرای بی نظیری داشتند. پیش از این کنسرت، «فرانچسکو کفیسو» ایتالیایی با گروهش، به روی استیج رفتند. این کنسرت که در بخش بین الملل جشنواره شرکت کرده، با سبک جاز در موسیقی دنیا فعالیت می کند.

بنابر این گزارش، تالار وحدت صندلی های خود را در این کنسرت خالی نمی‌دید و این نشان از علاقه به سبک جاز در کشورمان دارد. «کفیسو» هم از جمله موسیقیدان های مشهور دنیاست که آثاری جهانی را در کارنامه خود دارد.

نوای پر سر و صدای ایتالیایی در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر

در سالن رودکی در سانس نخست باز هم یک گروه ایتالیایی به نام همنوازان دلگشا به روی صحنه رفتند تا جشنواره امسال با حضور پررنگ نمایندگان ایتالیایی به کار خود پایان دهد.

در سانس بعدی سالن رودکی سیامک جهانگیری، با گروه جوان و مستعدش اجرایی به یاد ماندنی را در جشنواره به نمایش گذاشت. سبک این گروه سبک اصیل ایرانی بود. نوازندگان این گروه در این اجرا را سامر حبیبی (نوازنده کمانچه)، حمید خوانساری (نوازنده عود) عربشاهی (نوازنده تار)، پویان عطایی (نوازنده سنتور)، وحید فتایی (نوازنده تنبک) و حسین علیشاپور به عنوان خواننده در کنار سیامک جهانگیری (نوازنده نی) گروه «همنوازان دلگشا» را تشکیل می دادند.

فرزاد طالبی مدیر دفتر موسیقی و حمید رضا نوربخش از جمله مهمانان کنسرت همنوازان دلگشا بودند.

در برج آزادی، مهیار علیزاده میزبان طرفدارانش بود. در این اجرا که لیندا کیانی و الهام پاوه نژاد بازیگران سینما با آن هم آوایی می کردند، قطعه هایی به نام «دزدیده چون جان می‌روی»، «گفتم غم تو دارم»، «مرگ من روزی فرا خواهد رسید»، «ای هفت سالگی»، «عمری است تا از جان و دل»، «بود آیا که خرامان ز درم باز آیی»، «حیلت رها کن عاشقا» و «خاطرات» با مضامین عرفانیی کهن دارد، اجرا شد.

در سانس بعدی گروه «کماکان» به سرپرستی مهدی ساکی به روی صحنه رفت. این اجرا که حاوی موسیقی جنوبی بود، ای خداوند، قصد، گو به ساقی، و تبوگا، زنبور، شب، پایان، آرد و ای عشق اجرا شد. سردار سرمست (آهنگساز، نوازنده پیانو)، ابراهیم علوی (گیتار بیس و عود) و مهرداد علیزاده (پرکاشن) اعضای گروه موسیقی کماکان را تشکیل می‌دادند و در این اجرا مهدی ساکی را همراهی کردند.

در فرهنگسرای نیاوران، بانوان میزبان علاقه مندان به موسیقی بودند. سانس نخست مربوط به دو نوازی پریچهر خواجه و بهنام معصومی بود. سانس دیگر را رسیتال پیانو «اکی سوگی یاما» از ژاپن اجرا کرد.

نوای پر سر و صدای ایتالیایی در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر 

حضور دو گروه بانوان در فرهنگسرای نیاوران از نکات جالب شب پایانی جشنواره موسیقی فجر بود.

در سالن ایرانیان، گروه «بمرانی» و امید نعمتی به روی صحنه رفتند. نعمتی در این کنسرت قطعات آلبوم «حرمان» را که به تازگی منتشر شده است، اجرا کرد. امید نعمتی 9 قطعه را اجرا کرد و یکی از قطعات هم با صدای یک خواننده بلوچی همراه بود.

نوای پر سر و صدای ایتالیایی در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر

به این ترتیب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به پایان راه خود رسید.

 

انتهای پیام/

 

آخرین شب جشنواره موسیقی فجر چگونه گذشت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار