انارکی‌محمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

تشکیل کارگروهی برای فروش اجناس قاچاق انبار شده در گمرک

رئیس کمیته تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:کارگروهی زیرنظر دستگاه قضا برای فروش اجناس قاچاق انبار شده تشکیل شده است.

تشکیل کارگروهی برای فروش اجناس قاچاق انبار شده در گمرک/نامه به رئیس مجلس برای تعیین تکلیف رئیس ستاد مبارزه با قاچاقاحمد انارکی‌محمدی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 درباره اجازه فروش کالاهای انبار شده قاچاق در گمرک برای کمک به تامین منابع برای دولت گفت: کالاهایی که به صورت قاچاق وارد شده و سال‌ها در انبارها باقی مانده، در حال از بین رفتن است.

وی ادامه داد: این کالاها را باید مجددا صادر کرد که امکانش نیست و اگر هم بخواهیم به بازار مصرف وارد کنیم مسلما با تحت تاثیر قرار دادن تقاضا به اشتغال و اقتصاد صدمه می‌زند لذا وزارتخانه‌های صنعت و معدن و جهاد کشاورزی باید برنامه مدونی در این مورد ارائه دهند.

رئیس کمیته تحقیق از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: براساس این برنامه باید مشخص شود آیا این اجناس در کشور وجود دارد یا خیر تا کالاهای مورد نیاز را در داخل به فروش رسانده و ما بقی را مجددا صادر کنیم.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه کارگروهی زیر نظر دستگاه قضا برای تدوین دستورالعمل فروش این اجناس قاچاق انبار شده در نظر گرفته شده است، گفت: باید برای اموالی که سال‌ها در انبارها باقی مانده‌اند، فکری شود.

وی با اشاره به روند تحقیقات خود از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم اظهار کرد: این ستاد حدود دو ماه است که با سرپرست اداره می‌شود لذا در نامه‌ای از رئیس مجلس خواسته‌ایم تا از رئیس جمهور بخواهد هر چه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار