نماینده پاکستان در سازمان ملل:

با استفاده از قدرت نظامی نمی توان مشکلات افغانستان را حل کرد

نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: نمی توان با استفاده از زور و تکیه بر قدرت نظامی مشکلات افغانستان را حل کرد.

با استفاده از قدرت نظامی نمی توان مشکلات افغانستان را حل کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ملیحه لودهی»، نماینده پاکستان در سازمان ملل گفت: تجربه نشان داده است که نمی توان با استفاده از زور و تکیه بر قدرت نظامی مشکلات افغانستان را حل کرد.

وی در واکنش به اتهامات اخیر ترامپ علیه اسلام آباد گفت: آمریکا به جای متهم کردن پاکستان، به چالش‌ها و مشکلات افغانستان بپردازد.

خانم ملیحه لودهی در خصوص مشکلات کشورش در مقابله با تروریسم گفت: تروریست‌ها و شبه نظامیان در افغانستان نیاز به کمک مالی خارجی ندارند و می‌توانند با قاچاق مواد مخدر نیازهای خود را تأمین کنند.

وی خطاب به افرادی که مدعی هستند پاکستان به پایگاه امن تروریست ها تبدیل شده نیز گفت: کسانی که تصور می‌کنند شبه‌نظامیان در خارج از افغانستان مخفیگاه امن دارند باید دوباره حقایق را بررسی کنند.

خانم لودهی اضافه کرد: تاریخ افغانستان نشان می‌دهد نمی‌توان با استفاده از زور و تکیه بر قدرت نظامی مشکلات این کشور را حل کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در نخستین اظهارات توئیتری خود در سال 2018، با متهم کردن پاکستان به پناه دادن افراطیون خشونت طلب و دروغگویی اسلام آباد تهدید کرد که کمک های خارجی به این کشور را قطع می کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار