جهانگیری در مراسم رونمایی از داروی نئوفور مطرح کرد:

اقتصاد ايران يک پنجم درآمد يک شركت فضاى مجازى در دنياست/ پول نفت و منابع طبيعى كفاف حقوق كاركنان دولت را نمى‌دهد/در فضاى مجازى هنوز درگير اين هستيم كه كانالى اخلاق جوانان را خراب مى‌كند

معاون اول رئیس جمهور گفت:  با فروش همه معادن و نفت کشور، بودجه جاری دولت که حقوق پرسنل و کارکنان دولت است، تأمین نمی‌شود.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  اظهار کردزمان اداره کشور با منابع طبیعی به سر آمده است. در حال حاضر کشوری 80 میلیونی هستیم که در آن مطالبات مردم رو به افزایش است.

وی افزود: با فروش همه معادن و نفت کشور، بودجه جاری دولت که حقوق پرسنل و کارکنان دولت است، تأمین نمی‌شود؛ با فروش همه معادن و نفت کشور 120 هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کنیم اما بودجه جاری دولت 250 هزار میلیارد تومان است باید اتکا به نفت را کاهش دهیم و به مغز جوانان و شرکت‌های دانش بنیان اتکا کنیم.

جهانگیری تصریح کرد: در سال 2017 چند شرکت بزرگ دنیا در اقتصاد در حوزه مجازی فعالیت داشتند اما ما در کشور دعوا می‌کنیم که چرا کانالی اخلاق جوانان را خراب می‌کند و فکر می‌کنیم فضای مجازی همین یک تکه‌ای است که مردم ما از آن استفاده می‌کنند. یک شرکت فضای مجازی در دنیا درآمد 5 هزار میلیارد دلاری دارد در حالی که کل اقتصاد ملی ایران 450 هزار یا در نهایت هزار و 200 میلیارد دلار است.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: رشته‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی و پس از آن بایو‌تکنولوژی مهمترین رشته‌های توسعه‌ای در دنیا هستند.

وی افزود: یک شرکت دارویی توانسته درآمد یک میلیارد دلاری داشته باشد در حالی که میانگین سنی آن 32 سال و همه جوان هستند، نباید برای جوانان در داخل کشور یا نخبگانی که از ایران رفته‌اند و می‌خواهند برگردند، مدام مشکل ایجاد کنیم و فکر کنیم این مدیریت کردن است، در حالی که این کار بی‌خاصیت کردن مغزهای جوانان در داخل کشور، نام دارد. باید از مهمترین امکانات کشور که مغز جوانان است، استفاده کنیم، با مغز جوانان می‌توان کشور را به حرکت درآورد. مشکلاتی که مردم و مسئولان را آزار می‌دهند با گشایش در سیاست‌ها و به کمک جوانان قابل حل است.

وام 4 درصدی به شرکت‌های دانش بنیان رانت بزرگی است

جهانگیری اشاره کرد: 2 وام بسیار خوب در داخل کشور داریم که بسیار گران‌ قیمت است. وام‌های صندوق توسعه ملی و وام‌ شرکت‌های دانش‌بنیان این دو  وام هستند، بعد از برجام 10 هزار میلیارد دلار خط اعتبار داده شد که باید از آن استفاده کنیم، 12 هزار میلیارد تومان به عنوان اشتغال تصویب کردیم و اگر کسی در روستا واحد تولیدی راه اندازی کرد، می‌تواند وام 6 درصدی دریافت کند، در حالی که برای شرکت‌های دانش بنیان وام 4 درصدی می‌دهیم.

وام 4 درصدی به شرکت‌های دانش بنیان رانت بزرگی است زیرا به جای سود 20 درصد باید 4 درصد پرداخت کنند.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: توسعه کشور از مطالبات اصلی مردم است و مردم ایران خود را با کشورهای پیشرفته مقایسه می‌کنند . جوان تحصیل کرده ایرانی برای آینده خود این چنین فرض می‌کند که از همه امکانات برخوردار باشد اما تامین همه امکانات و توسعه کشور با فروش منابع طبیعی دشوار است.

 جهانگیری عنوان کرد: برای آنکه بتوانیم کشور را توسعه دهیم و امکانات خوب در اختیار مردم قرار گیرد باید سالانه ده‌ها و صدها میلیارد دلار در کشور هزینه کنیم.

 وی با اشاره به سند چشم انداز 1404 گفت: بر اساس این سند افق 20 ساله برای کشور ترسیم شده است و باید تا سال 1404 از نظر اقتصادی و علم و فناوری در منطقه اول باشیم.

 معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر توسعه برخی رشته‌ها که در دنیا هنوز رشد آنچنانی نداشته‌اند، گفت: باید در صنایع هایتک سرمایه‌گذاری کنیم زیرا در این رشته پیشرفت آنچنانی نداشته‌ایم و هنوز فرصت رشد و ارتقا وجود دارد.

 جهانگیری با بیان اینکه در رشته‌هایی چون بایو تکنولوژی پتانسیل زیادی در ایران وجود دارد؛ گفت: حرکت در این رشته با اتکا به نیروی انسانی نخبه می‌تواند به رشد کشور کمک زیادی کند.

 وی با بیان اینکه دارو یکی از نیازهای اساسی کشور است که در زمان ابتلا به بیماری‌ها به مردم کمک می‌کند؛ گفت: این شرکت دارویی کع توانسته مجوز تولید دارو از اتحادیه اروپا را اخذ کند، نماد واقعی اقتصاد مقاومتی است زیرا عملکرد این شرکت در قالب عملکرد اقتصاد مقاومتی پایه‌گذاری شده است.

 معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس گفته  ستاری این شرکت یک میلیارد دلاری است و میانگین سنی نیروی انسانی آن 32 سال و در واقع همه جوان هستند.

نمی‌توانیم مرز ورود دارو به کشور را ببندیم

 جهانگیری عنوان کرد: این شرکت نگاهی فراتر از مرزها داشته و توانسته است این چنین درآمدی کسب کند ما در حوزه دارو نمی‌توانیم دیوار بکشیم و بگوییم از خارج کشور وارد نشود؛ در سایر حوزه‌ها این کار ممکن است اما دارو چون با سلامت مردم سروکار دارد این کار ممکن نیست.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا حقوق ها را افزایش دهید
آخرین اخبار