طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز؛

اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در خرم آباد، چگنی و الیگودرز

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان از درحال اجرا بودن طرح مدیریت حوزه جامع آبخیزدرسطح ۳۲هزارهکتارازاراضی شهرستان‌های خرم آباد، چگنی و الیگودرزخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه در اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، از ظرفیت مردمی استفاده می‌شود بیان داشت: نقش مردم در اجرای این طرح جامع، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: این طرح بر اساس رویکرد علمی و جامع نگری و به منظور مدیریت جامع با مشارکت جوامع محلی و بهره برداران ذینفع در عرصه‌های منابع طبیعی در حوزه‌های آبخیز اجرایی می‌شود.

نجفی در ادامه تصریح کرد: در این طرح، تمامی فعالیت‌های مرتبط با جنگل، مرتع، آبخیزداری، حفاظت و بهره برداری با حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بصورت یکپارچه انجام می‌پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان داشت: در پی اجرای این طرح بسیاری از مشکلات موجود در راه حفظ و احیای منابع طبیعی مرتفع خواهد شد.

نجفی به کارکرد‌های اجرای طرح مدیریت یکپارچه و جامع حوزه‌های آبخیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: حفظ منابع پایه از جمله آب، خاک، بهبود تنوع زیستی، بهبود معیشت جوامع محلی، کاهش فرسایش خاک، رسوب، جلوگیری از بروز سیلاب، کاهش اثرات خشکسالی، افزایش بهره وری در منابع طبیعی، بهبود کیفیت آب شرب و کشاورزی، کاهش آثار تغییرات اقلیمی، از جمله کارکرد‌های مهم اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز می‌باشد.

انتهای پیام/م

طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در خرم آباد، چگنی و الیگودرزاجرامی شود

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار