داوری دولت آبادی مطرح کرد؛

مشارکت مردمی حلقه مفقوده در مسئله ایمنی کشور

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: مشارکت مردمی حلقه مفقوده در مسئله ایمنی کشور است، قبل از اینکه ضوابط اقدامات موثر را داشته باشند ما باید عزم و اراده ملی را برای طلب کردن ایمنی به وجود بیاوریم.

مشارکت مردمی حلقه مفقوده در مسئله ایمنی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی داوری دولت آبادی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در اجلاس سالیانه جوامع ایمن ایران ۱۳۹۶ که بعدازظهر امروز در سالن همایش های رازی برگزار شد، اظهار کرد: برخی از شغل ها فراتر از خدمت هستند؛ آتش نشانان در محیطی پا می گذارند که سراسر خطر است، آنهایی جان خودشان را فدا می کنند تا جان و مال مردم را نجات بدهند.

وی بیان کرد: آتش نشانان هنوز ایستاده اند، آنها از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند؛ مهم ترین بحث و حلقه مفقوده در مسئله ایمنی کشور، مشارکت مردمی است.

این مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهر تهران افزود: قبل از اینکه ضوابط اقدامات موثر را داشته باشند، ما باید عزم و اراده ملی را برای طلب کردن ایمنی به وجود بیاوریم و این مطالبه را به مردم یاد بدهیم.

باید هم‌زیستی با زلزله را یاد بگیریم

نجفی داوری دولت آبادی تاکید کرد: بین آگاه بودن و عمل به آگاهی فاصله ای وجود دارد که موضوعات دیگری باید مطرح شود تا این فاصله را پر کند؛ شاید الزامات قانونی بتواند این مسئله را به فرهنگ تبدیل کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم به روزی برسیم که یک شهروند در محل ناایمن زندگی یا کار نکند؛ ما در کشوری زندگی می کنیم که باید هم‌زیستی با زلزله را یاد بگیریم؛ ما در زمینه آتش نشانی این قدر ناایمنی داریم که مسئولان در مورد آتش نشانی تصورات اغراق آمیز و نگاه مقابله محور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار