مکرون: توافق انگلیس و اتحادیه اروپا دور از انتظار نیست

رئیس‌جمهور فرانسه دستیابی به توافق میان لندن و بروکسل پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ممکن و محتمل دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در مصاحبه ای اظهار کرد دستیابی به توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا پس از برکسیت دور از انتظار نخواهد بود؛ این یکی از اهداف ترزا می، نخست وزیر انگلیس است.

با این حال مکرون اظهار کرد طبق برنامه فعلی ترزا می در خصوص برکسیت، مرکز اقتصادی لندن دیگر نمی تواند در همان سطح پیشین به اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشد. طبق این برنامه انگلیس اتحادیه گمرکی و بازار واحد اروپا را نیز ترک خواهد کرد. مکرون پیشتر نیز اظهار کرده بود انگلیس می تواند مانند کشورهایی نظیر کانادا و نروژ با اتحادیه اروپا قرارداد تجاری ببندد.

مکرون در ادامه تاکید کرد انگلیس بدون پذیرش اصول اساسی آزادی حرکت و پایبندی به قوانین قضایی اتحادیه اروپا نمی تواند به بازار واحد اروپا دسترسی داشته باشد. وی اظهار کرد: «تا زمانی که این شرایط پذیرفته نشود، دسترسی کامل به بازار واحد امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین شاید با انعقاد یک قرارداد تجاری بتوان به این بازار واحد دسترسی کامل داشت.»

با این حال وی بار دیگر جمله ای را که در سفر اخیر خود به انگلیس اظهار کرده بود، تکرار کرد: «دسترسی به بازار واحد اروپا برای موسسات مالی انگلیس ممکن نخواهد بود. شاید انگلیس طرح هایی در این خصوص داشته باشد اما در هر صورت دسترسی کامل این مراکز به بازار واحد امکان پذیر نیست.»

انگلیس و اتحادیه اروپا ماه گذشته به توافقنامه مشترکی برای جدایی این کشور از اتحادیه دست یافتند که مسیر را برای مذاکره در خصوص روابط تجاری آتی هموار کرد.

 انتهای پیام/

ابراز امیدواری رئیس‌جمهور فرانسه درباره توافق انگلیس و اتحادیه اروپا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار