نیچروان بارزانی یکشنبه به تهران می‌آید

نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز شنبه در راس یک هیات بلندپایه با حضور در بغداد با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و گفت و گو کرد و فردا به تهران می‌آید.

نیچروان بارزانی یکشنبه به تهران می‌آیدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز شنبه در راس یک هیات بلندپایه با حضور در بغداد با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و گفت و گو کرد.

 این نخستین دیدار از نوع خود پس از برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق در روز سوم مهرماه امسال و در پی آن به اوج رسیدن تنش میان بغداد و اربیل است.

نیچروان بارزانی قرار است یکشنبه راهی تهران شود و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مختلف دیدار و گفت و گو کند.

حیدرالعبادی و نیچروان بارزانی در دیدار امروز خود درباره مسائل مورد اختلاف میان اقلیم و دولت مرکزی گفت و گو کردند.

از مهمترین نقاط اختلاف میان دو طرف طی ماههای اخیر، اصرار بغداد بر اعلام بطلان همه پرسی و نتائج آن از سوی اربیل و از سوی دیگر درخواست اربیل از بغداد برای حفظ نسبت بودجه اقلیم در حد 17 درصد قبلی و عدم کاهش آن به رقمی که بغداد در نظر دارد یعنی 12.67 درصد بودجه کل کشور است.

طی یک دو هفته گذشته چند هیات فنی میان اربیل و بغداد رد و بدل شد و راهکارهای رفع اختلاف در زمینه نحوه اداره گذرگاه های مرزی، فرودگاه های اربیل و سلیمانیه و نیز دقیق سازی سیاهه نام کارمندان دولتی اقلیم برای پرداخت حقوق آنان از سوی بغداد مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
کردستان عراق شده مرکز توطئه علیه حمهوری اسلامی ایران
این مزدوران آمریکا را به ایران راه ندهید.
آخرین اخبار