روسیه: آمریکا عامل افزایش تنش‌ها در شمال سوریه است

روسیه با ابراز نگرانی از حمله نظامی ترکیه به عفرین اقدامات تحریک آمیز آمریکا را عامل افزایش تنش‌ها خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از المیادین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: دسترسی نیرو‌های مسلح وابسته به آمریکا در شمال سوریه به تسلیحات جنگی مدرن، منجر به اقدام نظامی ترکیه در این منطقه شد. اقدامات تحریک آمیز آمریکا، یکی از عوامل افزایش تنش‌ها در شمال سوریه است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد محموله‌های تسلیحات پیشرفته، از جمله سامانه‌های ضد هوایی قابل حمل پنتاگون برای یگان‌های مورد حمایت آمریکا، به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه دامن زده است.

این وزارتخانه افزود: هدف از چنین اقدامات غیرمسئولانه آمریکا در سوریه منحرف کردن روند حل و فصل صلح آمیز و مانع شدن از مذاکرات میان سوری‌ها در ژنو است که کرد‌ها قرار است به طور کامل در آن شرکت کنند.

در همین حال وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو از حمله نظامی ترکیه به عفرین نگران است و همه طرف‌ها را به خویشتن داری دعوت می‌کند.

 روسیه روز شنبه از حمله زمینی و هوایی ترکیه به مواضع شبه نظامیان کّرد در سوریه که آنکارا آن‌ها را به عنوان سازمان تروریستی تلقی می‌کند ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری شد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ترکیه ۲۰ ژانویه نزدیک عفرین در شمال غرب سوریه به نیرو‌های مسلح خود متوسل شد. مسکو از این خبر‌ها نگران است و اعلام می‌کند اوضاع در این منطقه را به دقت زیر نظر دارد.

در این بیانیه آمده است: روسیه بر موضع خود درباره مناقشه سوریه که بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور استوار است تاکید دارد. ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم خویشتندار باشند.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد بعد از خروج بخشی از نیرو‌های این کشور از خاک سوریه در ماه دسامبر هدف اصلی نظامیان روسیه که در این کشور مانده اند تضمین رعایت آتش بس در مناطق کاهش تنش است.

انتهای پیام/

ابراز نگرانی روسیه از حمله نظامی به عفرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار