تبدیل منطقه ویژه اقتصادی لامرد به قطب اقتصادی کشور/افتتاح فاز نخست مجتمع آلومینیوم جنوب تا سال ۹۷

مشاور رئیس جمهور گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد، توانمندی‌های لازم برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم صنعتی و اقتصادی کشور را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ترکان مشاور رئیس جمهور و رئیس هیئت مدیره شرکت آلومینیوم جنوب در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی لامرد ظرفیت و توانمندی‌های لازم برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم صنعتی و اقتصادی کشور را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد و فراهم بودن همه شرایط برای استقرار صنایع، فرصت مناسبی فراروی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت سودآور در این منطقه مهیا شده است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به ساخت مجتمع آلومینیوم جنوب در این منطقه ویژه اقتصادی گفت: بر اساس زمان بندی برنامه ریزی شده، فاز نخست این مجتمع تا مهرماه سال ۱۳۹۷ به بهره برداری می‌رسد.

ترکان، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سالانه این کارخانه افزون بر ۳۰۰ هزار تن شمش آلومینیوم است، ادامه داد: با اجرای این طرح ظرفیت سالانه تولید آلومینیوم کشور به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

وی با بیان این که رایزنی‌های اولیه برای فروش محصولات تولیدی کارخانه آلومینیوم جنوب در لامرد به شرکت‌های خارجی انجام شده است، افزود: بیش از ۹۰ نیروی متخصص برای کار در این کارخانه پذیرفته شده اند که به زودی برای تکمیل دوره آموزشی به چین اعزام می‌شوند.

کارخانه آلومینیوم به ظرفیت یک میلیون تن و صنایع پایین دست مرتبط، سیمان با ظرفیت ۱۰ میلیون تن، منیزیم با ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان و آلومینا عناوینی است که شرایط فعالیت آن‌ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم شده است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت در جنوب استان فارس و در مجاورت کانون‌های انرژی کشور از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای در حال اجرا در کشور محسوب می‌شود.

عملیات اجرایی مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب کشور از زمستان ۹۴ در مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار با اعتبار اولیه افزون بر یک میلیارد دلار آغاز شده است.

انتهای پیام/ن

صحبت های مشاور رئیس جمهور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.