نخست وزیر الجزایر، مغرب را به قاچاق مواد مخدر به کشورش متهم کرد

احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر در ارتباط با قاچاق حشیش به کشورش، مغرب را متهم ساخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد اویحیی، نخست وزیر الجزایر در ارتباط با قاچاق حشیش به کشورش، انگشت اتهام را به طرف مغرب گرفت.

نخست وزیر الجزایر در کنفرانسی مطبوعاتی بعد از نشست شورای ملی حزب وی، موسوم به مجمع ملی دموکراتیک، اعلام کرد «در ارتباط با مشکل مغرب و مواد مخدر، این اظهار نظری نیست که من گفته باشم (..)، همه جهان می‌داند حشیش در شمال آفریقا در کجا یافت می‌شود».

نخست وزیر الجزایر در پاسخ به سوالی درباره سخنانی که روز پنجشنبه بدون نام بردن از مغرب همه کسانی را که به الجزایر مواد مخدر قاچاق می‌کنند، محکوم کرده بود، این مطلب را عنوان کرد. اویحیی روز پنجشنبه اعلام کرد «همه کسانی را که تلاش می‌کنند الجزایر را زیر جریان عظیمی از حشیش و کوکائین غرق کنند محکوم می‌کنیم.»

به گفته نخست وزیر الجزایر، نیرو‌های امنیتی الجزایر «در کم‌تر از یک هفته خروار‌ها مواد مخدر» را که از مغرب قاچاق می‌شود، کشف و توقیف می‌کنند.

او یحیی از اوضاع جوانان الجزایری که گرفتار اعتیاد شده اند، ابراز تاسف و اعلام کرد «مواد مخدر تا دبیرستان‌ها و ورزشگاه‌ها گسترش یافته است».

نخست وزیر الجزایر افزود «اگر تصمیم با من بود، من علیه قاچاقچیان مواد مخدر مجازات اعدام اعمال می‌کردم نه کسانی که مواد را گرم گرم می‌فروشند، بلکه کسانی که مواد را به کشور وارد می‌کنند».

مرز طولانی میان مغرب و الجزایر که به صحنه قاچاق بودن معروف است، به طور رسمی از سال ۱۹۹۴ بسته شده است. بر اساس آمار‌های رسمی، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ مقامات الجزایری بیش از ۵۰۰ تن حشیش کشف و توقیف کرده اند.

به گفته وزارت دفاع الجزایر فقط در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۵۰ تن حشیش توقیف شده است.

الجزایر و مغرب به ویژه درباره صحرای باختری، مستعمره سابق اسپانیا که بخش اعظم آن تحت کنترل مغرب قرار دارد و آن را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از خاک خود می‌داند، باهم اختلافاتی دارند.

جنبش استقلال طلبانه صحرای باختری موسوم به جبهه پولیساریو با پشتیبانی الجزایر خواستار استقلال از مغرب است.

 انتهای پیام/

مغرب توسط الجزایر به قاچاق مواد مخدر متهم شد

برچسب ها: قاچاق ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار