آغاز دومین ماه زمستان اراک با آلودگی/ کیفیت ۳ شهراستان مرکزی ناسالم برای تمام گروه‌ها

هوای اراک در اولین روز بهمن ماه آلوده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  بارش برف هم نتوانست از آلودگی هوای اراک جلوگیری کند و با ورود میهمانان ناخوانده ذرات معلق رنگ سفیدبرفی اراک خاکستری شد.

مردم این شهر اولین روز دومین ماه زمستان اراک را درحالی با آلودگی آغاز کردند که دیروز هم علی رغم بارش برف هوای اراک آلوده بود.

ورود توده گرد و غبار از استان‌های همجوار از ساعت ۱۵ دیروز میزان آلاینده ذرات معلق در هوای اراک را به بالاتر از حد مجاز رساند و با ادامه این آلودگی ساعت ۸:۳۰ صبح امروز میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم در هوای اراک به ۴۱ میکرو گرم بر متر مکعب و بالاتر از حد مجاز رسید وشصت و دومین روز آلوده سال ۹۶ را برای اراک رقم زد و هوای این شهر را برای گروه‌های حساس ناسالم شد.

میزان غلطت ذرات معلق اراک در ساعت ۱۰.۴۰ امروز به ۶۹ میکروگرم بر متر مکعب رسید که کیفیت ناسالم برای تمام گروهها اعلام شده است.

 در این شرایط همه گروه ها به خصوص  گروه‌های سنی از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند.

کلان شهر اراک یکی از پنج شهر آلوده کشور است و از ابتدای امسال ۶۲ روز آلوده را تجربه کرده است.

 کیفیت 3شهراستان مرکزی ناسالم برای تمام گروهها


 همچنین  مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی اعلام کرد شاخص کیفیت هوای سه شهر این استان  برای تمام گروه ها ناسالم شد

 شاخص کیفیت هوای این 3 شهر در ساعت ۱۸ عبارتند از  ؛اراک:۱۶۹ ناسالم برای تمام گروهها ؛شازند:۱۷۶ ناسالم برای تمام گروهها و ساوه:۱۵۱ ناسالم برای تمام گروهها   این در حالی است که سایر شهرهای استان مرکزی فاقد ایستگاه سنجش  آلودگی هوا هستند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

عمده آلودگی هوای شهر اراک مربوط به خودرو‌ها، صنایع و ذرات معلق است که در شرایط سردی و پایداری هوا و به وجودآمدن پدیده وارونگی به خصوص در هوای سرد این آلودگی تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ج


شصت و دومین روزآلوده هوای اراک

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.