معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست قم؛

کاهش روزهای پاک قم

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست قم گفت:دستگاه های نظارتی سنج آلودگی هوا درقم نشان می دهند وضعیت هوای شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل با وضعیت بدتری رو به رو بوده است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛اسماعیل احمدی زاده، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست قم گفت: دستگاه های نظارتی سنج آلودگی هوا درقم نشان می دهند وضعیت هوای شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل با وضعیت بدتری رو به رو بوده و تعداد روزهایی که هوای قم آلوده ارزیابی شده به خصوص برای گروه های سنی حساس، افزایش یافته است.
اسماعیل احمدی زاده، افزود: برای نمونه تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس در فصل تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از 13 روز به 49 روز رسیده است، همچنین تعداد روزهای خطرناک در همین بازده زمانی از یک به سه روز رسیده است.


وی بیان کرد: انسان بیش از آب و غذا برای ادامه زندگی خود به هوا نیاز دارد و اگر این وضعیت آلودگی هوا در شهر قم ادامه یابد در آینده نزدیک مشکل های زیست محیطی فراوانی ایجاد می شود و سلامت شهروندان در معرض خطر جدی قرار می گیرد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست قم ، گفت: کمیته ای در ستاد مدیریت بحران استان وضعیت آلودگی شهر قم را رسیدگی می کند و در مواقع لزوم برای برخی اقدام ها، همچون تعطیل شدن مدارس و یا برخورد با واحدهای تولیدی متخلف، تصمیم می گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص تاثیر مفید تعطیلی روزهای پنجشنبه بر کاهش آلودگی هوای شهر قم تحقیقات بسیاری انجام شده و مکاتبه هایی در این زمینه با دستگاه های مسئول صورت گرفته است اما هنوز نتیجه ای از آن حاصل نشده است.
وی بیان کرد: شهر قم در مسیر تردد 17 استان کشور قرار گرفته است و همین حجم بالای سفرهای عبوری و وجود خودروهای فرسوده در داخل شهر، سهم بالایی از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده اند.


احمدی زاده گفت: اکنون در شهر قم حدود 300 هزار خودرو و 100 هزار موتور سیکلت که 20 برابر یک خودرو با استاندار یورو، آلودگی ایجاد می کند، تردد دارند و برای سالم سازی هوای شهر نیاز است که تردد این تعداد وسیله نقلیه، کاهش یابد.
وی بیان کرد: باید استفاده از خودروهای برقی و گاز سوز در بخش حمل و نقل و استفاده از نیروگاه های خورشیدی در بخش انرژی مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد تا شاهد کاهش روزهای آلوده شهر قم باشیم.
در ایران، بحران آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگی چون تبریز، مشهد، اراک ، اصفهان، شیراز و اهواز، منجر به تشکیل ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا و اعلام روز 29 دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک از سال 1374 شد.

 

انتهای پیام/ت

 لزوم تعطیلی پنجشنبه ها جهت کاهش معضل آلودگی هوا در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار