حاشیه سومین شب جشنواره تئاتر فجر 36؛

بازار داغ اجراهای نمایشی برای دستفروشان/ توهم صندلی‌های فروخته شده در سایت فروش بلیت جشنواره!

با اینکه قبل از اجرای نمایش «اتاق ورونیکا» با مراجعه به سایت فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر، بلیت‌ها فروخته شده بود؛ اما ...

توهم صندلی های پر در سایت ایران نمایش/ بازار گرم اجراهای نمایشی برای دستفروشانبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر خلاف استقبال پر شوری که در روزهای گذشته از نمایش‌های سالن حافظ شد، در سومین شب از اجراهای صحنه‌ای سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر «اتاق ورونیکا» با صندلی‌های خالی و حضور تماشاگران انگشت شمار به اجرا درآمد.

با اینکه تا قبل از اجرای نمایش با مراجعه به سایت ایران نمایش، تمام بلیت‌ها فروخته شده بود؛ اما خالی بودن صندلی‌ها در ردیف‌های میانی و انتهایی سالن حین اجرای نمایش بسیار نمود داشت.

سالن حافظ که تا چند روز پیش در میان سالن‌های پرجمعیت و گرم جشن گفتگوی تئاتر ایران قرار داشت، با وجود همزمانی اجراهای آن با دیگر نمایش‌های مجموعه تئاترشهر و ترافیک عصرگاهی تهران، موفقیت چندانی در جذب مخاطب در شب سوم جشنواره تئاتر فجر کسب نکرد. البته به دلیل مقارن شدن اجراهای سالن حافظ با برگزاری اختتامیه سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، جمعیت زیادی حوالی تالار وحدت، رودکی و حافظ دیده می‌شد که همه از مهمانان و خبرنگاران جشنواره موسیقی فجر بودند، نه تماشاگران نمایش «اتاق ورونیکا».

اما «اتاق ورونیکا» نمایشی است که مرزهای عقلانیت را دریده و به جنون می‌رسد. ترس‌ها و لبخندها، اشک‌های آمیخته شده با جیغ و فریاد همه نشان از ژانر جنایی و معمایی داستان اتاق ورونیکا داشت.

نمایشنامه «اتاق ورونیکا» نوشته آیرا لوین، نمایش‌نامه نویس آمریکایی است که تا امروز با کارگردانی حسین اکبرپور با بازیگران مختلفی به اجرا درآمده است و شب گذشته بازیگرانی چون منیره آلاداغی، بهراد عرفانی، محمد جهان‌پا و کیانا حسینی بیناباج به ایفای نقش پرداختند.

نکات جالب و حائز اهمیت این نمایش گریم های ملموس، صداسازی و موسیقی های درست و همچنین نورپردازی براساس ژانر جنایی و معمایی بود که با وجود طولانی بودن، اجرای نمایش را برای تماشاگران کوتاه می‌کرد.

مجموعه فرهنگی هنری تئاتر شهر و بازار گرم دستفروشان

یکی از سالن هایی که هرساله پرجنب و جوش تر از تماشاخانه های دیگر مورد استقبال مخاطبان هنر نمایش قرار می‌گیرد، مجموعه فرهنگی هنری تئاتر شهر است. مجموعه‌ای که خاستگاه اجراهای نمایشی است. این شب‌ها نظر هر رهگذری در چهار راه ولیعصر (عج) را به خود جلب می‌کند و همین باعث می‌شود تا مردم بیشتری به سمت پارک دانشجو و یا سالن‌های اجرا کشیده شوند. البته در این مدت جیب دستفروشان و یا کودکان کاری که در محوطه تئاتر شهر مشغول هستند را نمی توان نادیده گرفت و کار و کاسبی برای دستفروشان پارک دانشجو رونق بیشتری دارد.

اما باز نمی شود از حضور دانشجویان، هنرمندان و اهالی هنر نمایش و سینما چشم پوشید و همچنان سالن قشقایی با اجرای نمایش «مانوس» به کارگردانی نازنین سهامی زاده با استقبال خوب مخاطبان مواجه بود.

 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: جشنواره فجر ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.