اثر هنرمند گیلانی در نمایشگاه تصویرسازی بولونیا در ایتالیا

اثر تصویرسازی دانشگاه گیلان در نمایشگاه تصویرسازی بولونیا ٢٠١٨ انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: کار تصویرسازی امیر شعبانی پور، استاد دانشکده هنر دانشگاه گیلان در نمایشگاه تصویرسازی بولونیا ٢٠١٨ انتخاب شد.

وی با بیان اینکه اثر این هنرمند گیلانی برای چهارمین بار ذر این نمایشگاه برگزیده شده است، افزود: نمایشگاه تصویر سازی بولونیا ایتالیا با هدف تشویق تصویرگران کودک و نوجوان و با نمایش گذاشتن آثار ارزشمندشان در تاریخ ٢٦ تا ٢٩ مارس ٢٠١٨ برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: مسابقه تصویرگری بولونیا هر ساله در ۲ بخش داستانی و غیرداستانی کاتالوگی را منتشر می‌کند و این کاتالوگ راهنمای ارزشمندی برای ناشران، طراحان گرافیک، هنرمندان، معلمان، کتابداران و علاقه‌مندان به کار تصویرگری محسوب می‌شود.

مصفا با اشاره به اینکه آثار برگزیده شده در نمایشگاه کتاب کودکان بولونیا ٢٠١٨ در ایتالیا به تماشا گذاشته خواهد شد، اظهار داشت: بیش از ۳ هزار تصویرگر از کشور‌های مختلف جهان آثارشان را برای این نمایشگاه ارسال کردند که در مرحله نهایی هنرمندانی از ٢٥ کشور جهان پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه امیر شعبانی پور دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان است، تصریح کرد:  تصویرگری بیش از ٣٠ کتاب کودک و نوجوان، همکاری با نشریات به عنوان تصویرگر و ۳ دوره نامزدی دریافت جایزه بهترین تصویرگر مطبوعاتی کشور، چاپ ۳ عنوان کتاب در کشور‌های کره جنوبی، اسپانیا و ترکیه، عضویت در هیات داوری جشنواره‌های مختلف هنری (نقاشی و مجسمه سازی) بخشی از کارنامه کاری این هنرمند است.

 

انتهای پیام/ع

 

راهیابی اثر استاد تصویرسازی دانشگاه گیلان به نمایشگاه بین المللی بولونیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.