میثم فکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ وقت نمی‌پرسند چرا دستمزد برنامه‌های معارفی کم است؟

مدیر گروه معارف شبکه سه سیما گفت: مردم باید بدانند که برنامه‌‎های گروه معارف حتی «سمت خدا» با سختی و دستمزد کم ساخته می‌شود.

میثم فکری مدیر گروه معارف شبکه سه سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه‌های دهه فجر بخش معارف شبکه سه سیما گفت: در چند سال اخیر، شبهات‌ و سوالات بسیاری درباره انقلاب مطرح بوده که کمتر به آن پاسخ داده ‌شده و این موضوع توهمی ایجاد کرده که مبادا اصلا جوابی وجود ندارد؛  همین باعث شده به اشتباه یک سری قیاس درباره بعد و قبل از انقلاب صورت بگیرد. این موضوع جرقه برنامه‌ای شد که درباره این سوالات کار کنیم و بگوییم که برای همه این سوالات قطعا جوابی وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و باید مبانی انقلاب را برای نسل جدید و حتی نسل گذشته یادآوری کنیم؛ از این جهت برنامه‌ای طراحی کرده‌ایم که به شبهات‌ و سوالات مربوط به انقلاب اسلامی پاسخ داده شود.

فکری عنوان کرد: این برنامه تلویزیونی در ده شب دهه فجر با حضور آقای حسن رحیم‌پور ازغدی، جوانان و فعالان فضای مجازی پخش خواهد شد و سوالات پیرامون مبانی انقلاب اسلامی خواهد بود، نه عملکرد مسئولان بعد از انقلاب. اسم این برنامه هنوز قطعی نشده و نگاه این برنامه پاسخ به سوالات جوانان درباره انقلاب است تا آنها با مبانی انقلاب اسلامی آشنا شوند.

وی در خصوص دیگر برنامه‌های دهه فجر این شبکه اظهار داشت: برنامه های روتین «سمت خدا» و «مخاطب خاص» نیز همچون سابق به روند خود ادامه می‌دهند. همچنین ویژه برنامه «سرچشمه» با بررسی نقش و عملکرد مساجد و پایگاه‌های مذهبی در انقلاب اسلامی از دیگر برنامه هایی است که در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای در ایام دهه فجر پخش خواهد شد.

مدیر گروه معارف شبکه سه با اشاره به ساخت ویژه برنامه «از تبار ریحانه» متناسب با حال و هوای ایام فاطمیه افزود: دهه فجر مصادف با ایام فاطمیه است و ما مجموعه‌ای به نام از «تبار ریحانه» آماده خواهیم کرد. این مستند درباره زنان موفق است،‌ کسانی که در حوزه‌های مختلف توانسته‌اند اثر گذار باشند. البته بعضی اوقات زنان موفق را زنانی می‌دانند که کارهای عجیب و غریب انجام می‌دهند، اما نگاه ما در این برنامه به زنانی است که در حوزه‌های مختلف توانسته‌اند به جایگاهی برسند و بیشتر به نقش تربیتی آنها می پردازیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به موضوع دستمزد عوامل برنامه‌ها تصریح کرد: ما تناسب عمل و دستمزد را نادیده می‌گیریم. تاکنون درباره دستمزدهای کم در تلویزیون صحبت نکرده‌ایم، حتی برنامه پر مخاطب «سمت خدا». هیچ وقت نمی‌پرسند چرا دستمزد آنها کم است و یا میزان دستمزد کارشناس‌های برنامه چقدر است. مردم باید بدانند که این برنامه‌‎ها با سختی و دستمزد کم ساخته می‌شود. زمانی که فردی دستمزد بیشتری دریافت می‌کند، همه مردم و رسانه ها از آن سخن می گویند.

فکری مدیر گروه معارف شبکه سه سیما  در پایان صحبت‌هایش در خصوص برنامه‌های نوروزی شبکه سه در بخش معارف گفت: برای ایام نوروز متناسب با نوروز برنامه‌ریزی داشته‌ایم؛ البته در تعطیلات نوروز موضوع اعتکاف را داریم و برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده است. کار رسانه در سال 97 سخت شده است چراکه در سال‌های گذشته بعد از تعطیلات نوروز خیلی با ایام رجب، شعبان و رمضان فاصله داشتیم؛ اما در سال‌های اخیر این ایام به نوروز نزدیک شده است و باید قبل از نوروز برنامه‌ریزی‌ها برای تولید برنامه انجام شود. به همین منظور گروه معارف یک سری مستند برنامه ترکیبی پیش بینی و پیش تولید کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/

 

اعلام ویژه برنامه‌های دهه فجر و نوروز بخش معارف شبکه سه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار