پورحسین در نطق میان دستور:

شکاف طبقاتی و تمرکز ثروت در دست لایه‌های رانت‌خوار در حال افزایش است

نماینده پارس آباد گفت: شاهد ادامه سیاست‌هایی هستیم که روز به روز بر شکاف طبقاتی و تمرکز ثروت در دست لایه‌های رانت خوار می‌افزاید.

شکاف طبقاتی و تمرکز ثروت در دست لایه‌های رانت‌خوار در حال افزایش استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد در نطق میان دستور اظهار کرد: مهمترین ویژگی و مشخصه انقلاب اسلامی خصوصیت مردمی بودن، مبارزه با فساد و تبعیض و خوی استکبارستیزی بود.

نماینده مردم پارس آباد افزود: اقشار مختلف مردم در مقطع انقلاب تجسم آرمانهای حق طلبانه، عدالت‌طلبانه و عزت‌مندانه خود را در راه و کلام و روش رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدند و با دل و جان به این موج خروشان پیوستند و در راه تحقق آنها جانفشانی کردند.

وی ادامه داد: همین اعتماد مردم بود که رژیم گذشته را سرنگون کرد و نظام حاکم را در 40 سال گذشته از گردنه‌های سخت و خطرناک عبور داده است.

پور حسین تصریح کرد: هرگاه که روند اداره جامعه با تصور اینکه مردم از عملکرد مسئولان دارند انطباقی با آرمان‌های اولیه انقلاب اسلامی داشته باشد، اطمینان داشته باشید که هیچ تهدید و تحریمی نمی تواند خدشه ای به اتحاد، همدلی و اقتدار کشور عزیزمان وارد سازد.

نماینده مردم پارس آباد خاطرنشان کرد: هرگاه شاهد انحراف یافتن یا کاهش ضرب آهنگ حرکت در مسیر اهداف انقلابی و خواست و نیاز مردم باشیم، حتم داشته باشیم که چالش متعددی در مسیر اعتلای میهن به وجود می آید.

وی گفت: ماجراهای اخیری که در شهرهای کوچک روی داد و زمینه را برای بروز برخی نا آرامی ها و سوء استفاده برای رسانه‌ها و کشورهای بیگانه فراهم کرد اگر به درستی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد، ریشه در همین فاصله ای دارد که عملکرد برخی دستگاهها و نهادهای مسئول با خطی و مشی‌ها و آرمان‌های اولیه انقلاب گرفته‌اند و همین امر نارضایتی، احساس تبعیض و بی عدالتی را در بخش‌هایی از جامعه ایجاد کرده است.

پورحسین افزود: در شرایطی که بخش‌های مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر مردم هر روز فشار بیشتری را به خاطر گرانی، رکود و افزایش هزینه‌های زندگی متحمل می شوند و هر روز تعداد زیادی از جوانان به دلیل کمبود فرصت‌های شغلی امکانی برای تشکیل خانواده و تهیه مسکن پیدا نمی‌کنند، شاهد ادامه سیاست‌هایی هستیم که روز به روز به شکاف طبقاتی و تمرکز ثروت در دست لایه های رانت خوار می افزاید.

نماینده مردم پارس آباد اظهار کرد: بانکها و موسسات مالی و اعتباری در شرایطی که درخواست وام و تسهیلات ناچیز را با بهانه های مختلف مواجه می‌کنند عده ای همچون گذشته با استفاده از روابط خاص و ارتباطات ناسالم می‌توانند وام‌های نجومی بگیرند و نقدینگی بانکها را به سمت غیرشفاف از قبیل واسطه‌گری و یا واردات کالاهای لوکس سوق دهند.

وی ادامه داد: بدون تردید یکی از دغدغه های مردم که به شیوه های مختلف نظرسنجی و مصاحبه در رسانه ها و فضای مجازی بروز می دهد کاهش امیدی است که به اصلاح امور دارند.

پورحسین بیان کرد: متاسفانه هر روز اخبار و اطلاعات نگران کننده‌ای از مراجع رسمی بیان می شود که به صورت روزافزون احساس یاس و ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کند.

نماینده مردم پارس آباد تصریح کرد: وضعیت صندوق‌های بازنشستگی نه تنها رضایت بخش نیست بلکه گاها گزارشهایی از رسیدن آنها به مرز بحران حکایت می‌کند.

وی اضافه کرد: پوشش بیمه ایرانیان، کاهش سهم هزینه مردم در طرح تحول سلامت افزایش یافته و قرار است یارانه ناچیزی در قبال افزایش قیمت حاملهای انرژی به مردم پرداخت و یارانه تعداد قابل توجهی از افراد قطع شود.

پورحسین تاکید کرد: دولت در مدیریت بحرانهای زیست محیطی از خشک شدن دریاچه ارومیه گرفته تا ریزگردهای خوزستان و افزایش آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها عمکردی قابل دفاع از خود نشان نداده است و ناکارآمدی و آشفتگی و بی‌برنامگی در حوادث غیرمترقبه چون آتش سوزی قطار، آتش سوزی پلاسکو، زلزله کرمانشاه، سیل آذرشهر و عجب شیر و نحوه مدیریت کشتی حادثه دیده سانچی به طرز مشهودی قابل ملاحظه است.

نماینده مردم پارس آباد اظهار کرد: اکثر کارخانه ها و واحدهای تولیدی با مشکل مواجهند و هر روز شاهد اخراج و یا تعدیل نیروی تعدادی از این کارخانه ها هستیم که فشار مضاعفی بر کارگران زحمت کش و توانمند کشورمان وارد می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: این اتفاقات در حالی در گوشه و کنار کشورمان روی می‌دهد که عده ای در تلاشند با بهره گیری از روابطی که در دستگاههای مسئول دارند با ورشکست کردن کارخانه ها آنها را به بهانه خصوصی سازی تصاحب کنند و منابع ارزشمند کشور را در انحصار خود بگیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار