گاز گرفتگی 23 دانش آموز دختر دبیرستانی در مشهد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: مسمویت با گاز منوکسید کربن 23 دانش آموز دبیرستان دخترانه ای در مشهد را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: ساعت ۱۰ صبح امروز بر اثر مسدود شدن دودکش بخاری و انتشار گاز co در فضای کلاس درس 23 دانش آموز دبیرستانی در مشهد مسموم شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت خبر  گاز گرفتگی اکیپ های امدادی اورژانس ۱۱۵ خراسان رضوی شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

خالدی گفت:مسمومین پس از دریافت کمک های اولیه درمانی مناسب به بیمارستان طالقانی مشهد اعزام شدند.

انتهای پیام/س

مسمویت با گاز co

 

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۲۰:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
اما جزءای بعضیی از بخاریها ظرفیت شعله بلند خود را ندارند و اگر این بخاریها را به اخرین درجه تنظیم کنید بخشی قابل ملاحظه و صددرصد خطر مرگ دارد زیرا از بدنه این بخاریها گاز سوخته به محیط اطاق وارد میشود مسئله فقط دودکش نیست بروید و امتحان کنید بخصوص بخاریهای با ظاهر شومینه و اما ساختار بنیادی انها عیب دارد بخاطر اینکه در زیر لوله دودکش هر بخاری گازی یک لوله به سمت زمین باز است که از این لوله بطور عمومی دائم مقداری کم گاز سوخته خارج میشود ولی اگر دچار باد قابل . در پشت بام باشید ممکن است در ان قسمت پشت بام لحظاتی فشار زیاد ایجاد شده بر اثر برخورد دو جبهه باد یعنی یکی مسیر عمومی باد و یکی با برخورد به دیوارهای ساختمان انعکاس گرفته و در نقطه خروجی دودکش بخاری در پشت بام فشار زیاد و در نتیجه براحتی گاز سوخته برگشت به محیط اطاق واز همان لوله زیر خروجی بخاری که به سمت زمین است خارج شده اگر دریچه این لوله را بایک ورق فوم الومنیوم با چسب نسوز قوی بچسبانید یا به طریقی روی ان را بپوشانید احتمال خطر فوق العاده کم میشود این لوله زیر دود کش بخاری برای این است که اگر گاز سوخته برگشت به داخل کوره بخاری وارد نشود و شعله اش خاموش نشود . خوب اگر شعله خاموش شود گاز اتومات قطع میشود و دیگر خطر مرگ بر اثر گاز بوجود نمیاید