عضو شورای شهر شیراز خبر داد؛

‌توجه ویژه به نیاز معلولان در شیراز

عضو شورای شهر شیراز گفت: باید به نیاز معلولان توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لیلا دودمان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با اعضای انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس منطقه جنوب کشور گفت: شهروندان حق استفاده از خدمات شهری را دارند و در این زمینه باید به معلولان و افراد کم توان توجه ویژه شود.

وی بیان کرد: شورای اسلامی و شهرداری شیراز باید بعضی از اولویت‌های معلولان از جمله مناسب سازی اماکن عمومی و ایجاد زمینه‌های دسترسی به امکانات شهری را برای معلولان و افراد کم توان در اولویت برنامه کاری خود قرار دهند.

سعید فانی مدیر انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس منطقه جنوب کشور نیز تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار‌های موجود حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور را معلولان و افراد کم توان تشکیل می‌دهند که اگر جانبازان معزز و افراد کهنسال نیز اضافه شود به مراتب آمار‌های بالاتری بدست می‌آید.

وی با بیان اینکه افراد معلول و کم توان با توجه به وضعیت جسمی شان نیازمند امکانات و خدمات قابل دسترس برای حضور در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی هستند، افزود: با تلاش‌های انجام شده متولیان امور معلولان در سال‌های گذشته بسیاری از امکانات و خدمات موجود در سطح جامعه برای معلولان قابل دسترسی نبوده که این موضوع باعث منزوی شدن بسیاری از این افراد در جامعه است.
انتهای پیام /ت

توجه ویژه به امکانات معلولان

برچسب ها: توانبخشی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار