لزوم اصلاح الگوی تغدیه

فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تغدیه جامعه درنشست اعضای بسیج ملی تغذیه شهرستان بویراحمد مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان درنشست اعضای بسیج ملی تغذیه که با هدف فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تغدیه جامعه در یاسوج برگزار شدگفت: بالابردن آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه در خصوص کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف سبزی میوه و حبوبات از مهمترین محورهای این نشست بود.

ابراهیم نعیمی هدف از اجرای طرح بسیج ملی تغذیه را کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری های غیر واگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی، افزایش مصرف سبزی، میوه، حبوبات و پیشگیری، کنترل اضافه وزن و چاقی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برخی چربی ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهند، ادامه داد: این چربی های شامل روغن نباتی جامد، نیمه جامد و چربی های حیوانی است که در مواد غذایی نظیر گوشت، دل، جگر، قلوه، مغز، کله پاچه، سرشیر، ماست و پنیر پرچرب وجود دارند.

نعیمی از مردم خواست برای پیشگیری از چاقی و مصرف کمتر چربی ها، در تهیه غذا، میزان روغن را کاهش دهند واز مصرف غذاها، شیرینی ها و تنقلاتی که حاوی چربی زیاد هستند بپرهیزند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی استان نیز گفت: مصرف روزانه میوه و سبزی علاوه بر ویتامین ها و املاح معدنی حاوی فیبرهای غذایی هستند که از اضافه وزن و چاقی پیشگیری می کنند.

فرشته بوستانی، میوه و سبزی ها را چهارعامل پیام آور سلامتی عنوان کرد و افزود:این مواد پیشگیری از اضافه وزن و چاقی، خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماریهای قلبی – عروقی را کاهش می دهند.

 

انتهای پیام/ش

نشست فرهنگ سازی و اصلاح الگوی تغدیه جامعه در یاسوج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.