آیت‌الله نوری همدانی:

از ثمرات انقلاب اسلامی احیای فرهنگ جهاد و شهادت

یکی از مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت :احیای فرهنگ جهاد و شهادت از دیگر ثمرات انقلاب است و افزود: اکنون میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد زیرا عزت و عظمت اسلام به واسطه جهاد و شهادت است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  آیت‌الله حسین نوری همدانی، مرجع تقلید شیعیان، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار فرماندهان، مدیران و افسران نیروی زمینی، حفاظت، اطلاعات و هوافضا اظهار کرد: اگر شکر و سپاس نعمت خداوند به جا آورده شود؛ خداوند نعمت خود را افزایش می‌دهد و اگر ناسپاسی کنید؛ عذاب خداوند در کمین شما قرار می‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: یکی از نعمت‌های بزرگ پروردگار، نعمت انقلاب است، شناخت برکات و اثرات و ارکان انقلاب  اسلامی برای ما بسیار لازم است، ما مسئولیت‌های فراوانی داریم و از اوجب واجبات، نگهداری و حفظ انقلاب است.

وی ادامه داد: نگهداری انقلاب بسته به شناخت ثمرات و مزایای انقلاب است، نخستین ثمره انقلاب، اسلام است، امام خمینی(ره) اسلام را به متن زندگی مسلمانان برگرداندند و مسلمانان مستقل شدند و امروز زیر سیطره هیچ قدرتی نیستند.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: هر ملتی باید تاریخ خود را به‌خوبی بداند، اسلام در ابتدا به کل دنیا مسلط شد و پیامبر اکرم(ص) همه حکام جهان را به اسلام دعوت کرد، اسلام قدرت و عظمت بسیار زیادی داشت، اما دشمنان بیکار نبودند و سعی کردند که اسلام را به‌ زیر بکشند.

وی در ادامه افزود: یکی از نشانه‌های قدرت پیدا کردن اسلام، گشایش در علوم است، چراکه اصل همه واژه‌های حساب، جبر، فیزیک، شیمی و نجوم، عربی است، عربی زبان قرآن و اسلام است، غرب در جنگ‌های صلیبی، این علوم را از اسلام گرفت و پس از سال‌ها آن را ارائه کرد و این تصور ایجاد شد که این علوم از غرب و اروپا نشأت گرفته است. 

وی با بیان اینکه انسان باید احترام استاد را نگاه دارد گفت: احترام و اهمیت به استاد سبب برکت علم انسان می‌شود بنابراین همواره باید به این امر توجه داشت.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امام خمینی(ره) اهمیت خودباوری و استقلال را به مردم نشان دادند و مردم را به آزادی در برابر استبداد رساندند.

وی احیای فرهنگ جهاد و شهادت را از دیگر ثمرات انقلاب ذکر کرد و افزود: اکنون میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد زیرا عزت و عظمت اسلام به واسطه جهاد و شهادت است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: انسان‌ها در قیامت متناسب با اعمال دنیایی حاضر می‌شوند و چهره آنها از اعمال آنها سرچشمه می‌گیرد.

وی تصریح کرد: هر امتی جهاد را ترک کند؛ ذلت و فقر گریبانگیر آنها می‌شود. اکنون لشکرهای فراوانی در دنیا وجود دارد ولی بر اساس قانون خود حرکت می‌کنند ولی در ایران محبت و عشق به شهادت و جهاد وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا گفت: وصیت‌نامه شهدا درس‌آموز است بنابراین لازم است به مطالعه وصیت‌نامه و شناخت ارزش‌های شهدا پرداخت تا بتوان مسیر سعادت را پیمود.

وی عنوان کرد: محبت و علاقه شما به خدا، اهل بیت(ع) و رهبری سبب شده که از مزایای شهادت استفاده کنید؛ نگاهداری انقلاب بسیار اهمیت دارد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: امام خمینی(ره) توانستند استبداد و استکبار را قلع و قمع کنند و نظام اسلامی را برپا دارند که اکنون آیت‌الله خامنه‌ای کشتی انقلاب را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی رهبر گفت: رهبر باید از نظر فقاهت و تقوا در درجه بالا و مدیر و مدبر باشد. ما وظیفه داریم این انقلاب مکتبی و مذهبی را تا زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) حفظ کنیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: امام صادق(ع) در سخنی فرمودند در آخرالزمان علم از نجف و کوفه برچیده و بساط علم در قم گسترانیده می‌شود و علم از قم به جهان منتشر می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مجهز به علم، تقوا و شعور انقلابی شدید؛ پیروزی از آن شما است بنابراین اجازه ندهید عده‌ای بر شما حکومت کنند. باید در نظر داشت امام خمینی(ره) تا قطع ریشه‌های استعمار همسنگر ما است.

برای پیمودن راه سعادت وصیت نامه شهدا مطالعه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار