هدایای نظامی ترکیه به عناصر تروریستی در قالب کمک‎‌های غذایی +تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده حملات خمپاره‌ای علیه مناطق کردنشین شمال سوریه در محورهای شمالی، شرقی و جنوبی عفرین ادامه دارد که خسارت‌های قابل توجهی را به مناطق مسکونی وارد آورده است.

هدایای نظامی ترکیه به عناصر تروریستی در قالب کمک‎‌های غذاییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آخرین تحولات میدانی از مرزهای شمال سوریه حاکیست، حملات ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات علیه شبه نظامیان کرد در ۴۸ ساعت گذشته تشدید شده است.

یک منبع میدانی اعلام کرد: بامداد روز شنبه، یگان های زمینی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی مورد حمایت آنکارا با شبه نظامیان کرد در منطقه «بلبله» در حومه شمالی «عفرین» درگیر شدند.

وی با بیان این که این درگیری ها برای چند ساعت ادامه داشت، گفت: در جریان درگیری ها دهها تن از طرفین کشته و زخمی شدند و تاکنون مرگ ۴ نظامی ارتش ترکیه در این محور تایید شده است.

 هدایای نظامی ترکیه به عناصر تروریستی در قالب کمک‎‌های غذایی

براساس اطلاعات به دست آمده حملات خمپاره ای علیه مناطق کردنشین شمال سوریه در محورهای شمالی، شرقی و جنوبی عفرین ادامه دارد که خسارت های قابل توجهی را به مناطق مسکونی وارد آورده است.

روستاهای «اقیبه، باصوفان» در حومه منطقه «شیراوا»، روستاهای «ایسکا، بلیلکه، قره بابا و سورکا» در منطقه «راجو» و ارتفاعات «دلسوز، دلشاد، بختیار و بانی» در منطقه «جندریسه»، روستاهای «باقلون، دیکماداش، فیلات القاضی، مرعناز و بیلونیه» در منطقه «شر» در ۴۸ ساعت گذشته هدف حملات خمپاره ای قرار گرفتند.

 هدایای نظامی ترکیه به عناصر تروریستی در قالب کمک‎‌های غذایی

 

پهپادهای ارتش ترکیه هم که نقش پشتیبانی هوایی را برعهده دارند در ساعات گذشته در آسمان شمال سوریه به پرواز درآمده اند و به صورت مستمر تمامی مناطق را به طور کامل رصد می کنند.

از سویی دیگر، جنگنده های F۱۶ ارتش ترکیه هم در ساعات گذشته در ۱۱ مرحله، روستاهای حومه شرقی عفرین (فرودگاه نظامی منغ، تل رفعت و عین دقنه و المالکیه) را هدف قرار دادند.

 هدایای نظامی ترکیه به عناصر تروریستی در قالب کمک‎‌های غذایی

 

براساس اطلاعات به دست آمده، در ۴۸ ساعت گذشته ۳ تن از شبه نظامیان کرد و ۶ تن از اهالی مناطق کردنشین شمال سوریه در نتیجه حملات هوایی و خمپاره ای ارتش ترکیه کشته شدند. در میان مجروحان هم نام چند کودک دیده می شود.

گزارش ها حاکیست، با تشدید حمات خمپاره ای و شروع حملات هوایی ارتش ترکیه، گروهی دیگر از نیروهای ارتش روسیه که در شرق عفرین مستقر بودند به شهر «تل رفعت» منتقل شده اند.

نیروهای ارتش ترکیه چند سیستم هوشمند راداری و شناسایی (سیستم امنیتی مرزی) را در حد فاصل مناطق مرزی استان «هاتای» با منطقه عفرین نصب کردند؛ همزمان ۴۰۰ تن از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم برای شروع عملیات در شرق عفرین به حومه شهرهای «الراعی و اعزاز» منتقل شده اند.

از مرزهای مشترک هم خبر می رسد، ارتش ترکیه مقادیر فراوانی از تسلیحات نظامی را از طریق گذرگاه مرزی «باب الهوی» به مناطق شمالی استان ادلب انتقال داده و در اختیار عناصر تروریستی گذاشته است.

به نظر می رسد این تجهیزات نظامی به بهانه حمله به شبه نظامیان کرد به داخل خاک سوریه منتقل شده اما شواهد نشان می دهد تسلیحات نظامی به جنوب استان ادلب و برای کمک رسانی به تروریست های جبهه النصره ارسال می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، تسلیحات نظامی اهدایی ترکیه به عناصر تروریستی در گام نخست در قالب کمک های غذایی به روستاهای حومه شهر «سراقب» ارسال و در ادامه به برای تروریست ها جبهه النصره در شهرک «معره شورین» و مناطق جنوبی ادلب ارسال می شود.

در ۷۲ ساعت گذشته، ۳ کاروان نظامی از مناطق جنوبی ترکیه به مناطق تحت اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب استان ادلب منتقل شده است؛ تروریست ها در هفته های گذشته شکست های سنگینی را متحمل شده اند و حالا درصدد هستند پیشروی های جبهه مقاومت را در محورهای مختلف متوقف کنند.

هدایای نظامی ترکیه به عناصر تروریستی در قالب کمک‎‌های غذایی

رئیس جمهور ترکیه عصر روز گذشته (شنبه) پس از شکست عناصر تروریستی در فرودگاه ابوظهور، شروع عملیات اشغال عفرین را با رمز «شاخه زیتون» اعلام و تصرف شهر منبج را هم بخش دیگری از اهداف این عملیات معرفی کرد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه

برچسب ها: سوریه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
خدا عذابشون رو زیاد کنه
آخرین اخبار