ضرورت نصب دستگاه سنجش آلودگی آنلاین در کارخانه‌ها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول  بر ضرورت نصب دستگاه سنجش آنلاین آلودگی در کارخانه‌های آلاینده این شهرستان تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت:طبق برنامه ششم توسعه همه کارخانه ها باید به دستگاه کنترل و سنجش آنلاین مجهز شوند تا با وصل شدن به اداره محیط زیست میزان ذرات خروجی از آن ها به صورت روزانه و ساعتی بررسی و اعلام شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر کلیه کارخانه های سطح شهرستان دزفول به فیلتر مجهز هستند و کارفرما و مالک هر کارخانه موظف به نصب دستگاه سنجش آلودگی آنلاین می باشند که این سیستم تاکنون در هیچیک از کارخانه های دزفول راه اندازی نشده است.

قلی نژاد تاکید داشت:با توجه به الزام قانونی در این راستا از امسال اجرای این طرح آغاز شده لذا کارخانه هایی که آلایندگی دارند در دزفول شناسایی شده و به آن ها اطلاع رسانی می شود تا نسبت به نصب دستگاه سنجش آنلاین آلودگی اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول همچنین بیان داشت:سامانه پایش آلودگی اداره حفاظت محیط زیست دزفول به سامانه پایش استانی و کشوری متصل بوده و میزان ذرات معلق در هوا روزانه ثبت می شود.

قلی نژاد با بیان اینکه تمام کانون های داخلی و خارجی آلودگی هوا خارج از حوزه استحفاظی دزفول می باشند گفت:با این وجود اداره حفاظت محیط زیست دزفول با کمک انجمن های مردم نهاد تمام تلاش خود را در راستای توسعه فضای سبز و نیز حفاظت از جنگل های منطقه داشته است.

 انتهای پیام/م

کارخانه های آلاینده در دزفول ملزم به نصب دستگاه سنجش آنلاین آلودگی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.