با مخترعین ایرانی؛

فیلتر دانش بنیانی که زنجیر تحریم دشمن را پاره کرد

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید فیلتر‌هایی شده است که زمان تحریم به کمک پالایشگاه‌های کشور می‌آید و تحریم دشمنان را بی‌اثر می‌کند.

دانش جوانان کشور تحریم دشمنان را بی‌اثر کردبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید فیلتر‌هایی شده است که در زمان تحریم به کمک پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها می‌آید و فیلتر‌هایی با قیمت ارزان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این فیلتر‌های دانش بنیان اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی نیروگاه‌های کشور برای تهیه فیلتر‌های مورد نیاز خود باید مبلغ بسیار زیادی را هزینه می‌کردند، اما امروز این فیلتر‌ها با قیمتی ارزان در اختیار نیروگاه‌ها قرار دارد.

 تولید فیلترهای ارزان قیمت برای کمک به صنعت 

وی با اشاره به اینکه فیلتر‌های مورد نیاز پالایشگاه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: دشمن  برای آنکه ایران را به زمین بزند و اجازه ندهد کشور در حوزه پالایشگا‌ه و نیروگاه‌ها موفقیت کسب کند اقدام به تحریم کردن این فلیتر‌ها کرد و در همین زمان تمام مراکز صنعتی  مجبور شدند، این فیلتر‌ها را وارد کند که این کار به  هزینه بسیار زیادی احتیاج داشت.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص کارایی‌های این فیلتر دانش بنیان بیان کرد: برای  تصفیه بنزین و روغن موتور و یا خالص سازی مواد اولیه باید از فیلتر استفاده شود که امروز  به کمک دانش جوانان  تمام نیروگاه‌های کشور می‌توانند به راحتی از این فیلتر‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: قیمت این فیلتر‌های دانش بنیان در مقایسه با نمونه خارجی‌اش بسیار ارزان‌تر است،  برای مثال اگر قیمت یک فیلتر خارجی2 میلیون تومان باشد فیلتر دانش بنیان ایرانی ۵۰۰ هزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار