اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست مناطق حاشیه شهر‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نشست توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه شهر‌های استان گفت: براساس تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه ای و به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، کلاس‌های حرفه آموزی در مناطق حاشیه شهر‌های ۵ استان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برگزارمی شود.

نظری با بیان اینکه این کلاس‌ها در بهمن ماه شروع می‌شود و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، زنان سرپرست خانوار حاشیه سه شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان در این طرح شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی افراد جامعه هدف این طرح در حاشیه شهر‌ها شناسایی شده اند گفت: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با آموزش حرفه‌های منجر به اشتغال است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار، اشتغال، بازاریابی و فروش تولیدات را از جمله شاخص‌های انتخاب رشته‌های آموزشی دانست و گفت: از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان فضای فیزیکی، تجهیزات و مواد مصرفی کلاس‌ها تهیه و برای حرفه‌های بدون مربی، مربیان سایر استان‌ها به کارگیری می‌شوند.

مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این نشست گفت: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و بد حجابی از جمله آسیب‌های اجتماعی در مناطق شهری استان است.

حجت الاسلام میر محمدی افزود: مهاجرت و حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مرکز استان بسیار زیاد است به طوریکه بیش از ۷۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج سکونت دارند.

میرمحمدی گفت: در سال گذشته به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر‌ها بیش از ۵۰ زن سرپرست خانوار در حرفه‌های پرورش قارچ، پرورش گیاهان دارویی، ساخت عروسک و صنایع دستی، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و کارت مهارت دریافت کردند.

مدیر کل فنی و حرفه ای هم در این نشست بیان کرد: براساس برنامه ریز‌ی های انجام شده در تفاهم نامه وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه ای ۱۰۰ هزار نفر ساعت آموزش زنان سرپرست در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

راد توانمند سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه نشین شهرها، زمینه سازی مهارت آموزی و ارتقاء مهارت‌های زنان سرپرست خانوار ساکن در مناطق حاشیه نشین شهر‌ها و کمک با ایجاد فرصت شغلی آنان را از اهداف این طرح بیان کرد.

 

انتهای پیام/ش

اختصاص اعتبار برای حرفه آموزی زنان سرپرست خانوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.