کشف طولانی‌ترین غار زیر آبی جهان در کشور مکزیک+ تصاویر

باستان شناسان موفق به کشف طولانی‌ترین غار زیر آبی در کشور مکزیک شده‌اند و تصاویری منحصربه فرد از آن را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی موفق به کشف طولانی‌ترین غار زیر آبی در کشور مکزیک شده‌اند و غواصان عکس بردار، تصاویری منحصربه فرد از آن را به ثبت رسانده‌اند.


این غار که پیچ و خم‌های زیادی دارد حدود ۲۱۶ مایل (۳۴۷ کیلومتر) طول دارد و در ساحل شرقی کشور مکزیک و در شبه جزیره یوکاتان کشف شده است.


کارشناسان امیدوار هستند با شناسایی این غاز بتوانند به اسرار تازه‌ای درباره تمدن باستانی اقوام مایا در آمریکای لاتین و جنوبی دست یابند.


پیش از این کارشناسان گمان می‌کردند که 2 غار به هم پیوسته زیر آبی وجود دارد، اما یافته‌های جدید نشان داده است که این حفره زیر آبی زیبا شامل یک غار بزرگ است.


شبه جزیره یوکوتان دارای آثارباستانی فراوانی درباره تمدن مایا است، اقوام مایا دارای شبکه آبی زیرزمینی پیشرفته‌ای برای ارتباط بین هرم‌ها و بنا‌های باستانی خود بودند و کارشناسان امیدوار هستند با بررسی این غار بتوانند آثاربر جای مانده از تمدن باستانی مایا را شناسایی کنند.


شرایط کار در زیر آب برای باستان شناسان غواص بسیار سخت است، زیرا میزان نور در این نوع غار‌ها بسیار کم است و آن‌ها باید از تجهیزات کمکی برای بررسی و مشاهده آثار و حیات زیرآبی استفاده کنند.


تمدن مایا یکی از تمدن‌های مشهور و پرقدرت دوران باستان درقاره آمریکای مرکزی تا قبل از ورود اسپانیایی‌ها بوده است و به تدریج با ورود سپید پوستان و در اثر جنگ‌های داخلی، خشکسالی و استفاده سفید پوستان از سلاح در برابر کمان‌های آن‌ها نابود شده است.


بسیاری از بومیان و سرخ پوستان امروز کشور مکزیک و منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی از نوادگان قوم مایا هستند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

تصاویری فوق العاده از طولانی‌ترین غارآبی جهان درکشور مکزیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار