آتش سوزی ۳ خانه و یک انباری در رشت

۳ خانه و یک انباری در ۴ منطقه از شهر رشت امروز طعمه حریق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شهرام مومنی، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: امروز در کمتر از ۳۰ دقیقه در ۴ منطقه از شهر رشت آتش سوزی رخ داد.

وی افزود: این آتش سوزی‌ها در خیابان شهید قلی پور در کوی حسینی، خیابان شهید انصاری در کوچه مستشاری، خیابان امام خمینی (ره) در کوی آفخرا و بلوار امام خمینی (ره) در کوچه فرشته رخ داده است.

معاون عملیات آتش نشانی رشت اظهار داشت: نخستین اعلام آتش سوزی در ساعت ۱۰ و ۵۲ دقیقه اطلاع داده شد که ۳۱ آتش نشان و افسر ارشد به همراه ۱۰ دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه واقع در بلوار شهید قلی پور، کوی حسینی اعزام شدند.

مومنی با بیان اینکه آتش نشانان در این مکان با حجم بسیار شدیدی از شعله‌های آتش در سربندی یک انباری مواجه شدند، گفت: به دلیل متصل بودن سقف خانه‌های مسکونی همجوار و نبود دیوار آتش بر، تیم‌های عملیاتی به سرعت نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش حریق اقدام کردند.

وی افزود: فقط ۱۴ دقیقه از اعلام نخستین آتش سوزی در رشت نگذشته بود که تماس شهروندان در ساعت ۱۱ و ۶ دقیقه از آتش سوزی ۲ خانه ویلایی در بلوار شهید انصاری، کوچه مستشاری را حکایت داشت که ۲۹ آتش نشان به همراه ۱۰ دستگاه خودروی اطفای حریق و نجات به محل حادثه واقع در بلوار شهید انصاری، کوچه مستشاری اعزام شدند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در ادامه به شدت آتش سوزی سقف‌های بهم پیوسته ۲ خانه اشاره و خاطرنشان کرد: احتمال سرایت آتش به سقف دیگر خانه ویلایی وجود داشت که به سرعت نسبت به مهار، پیشگیری از گسترش آتش و اطفای آن اقدام شد.

مومنی با اشاره به اعلام سومین حریق در ساعت ۱۱ و ۹ دقیقه امروز گفت: این حادثه به علت اتصال در سامانه سیم کشی برق یک خانه واقع در خیابان امام خمینی (ره) کوی آفخرا رخ داد که پس از اعزام ۸ آتش نشان به همراه ۲ دستگاه خودروی اطفای حریق از ایستگاه بازار رشت، آتش در لحظات اولیه مهار شد.

وی از اعلام آتش سوزی در یک آپارتمان واقع در بلوار امام خمینی (ره)، کوچه فرشته در ساعت ۱۱ و ۲۸ دقیقه خبر داد و افزود: ۲۶ آتش نشان از ۴ ایستگاه به همراه ۹ دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

معاون عملیات آتش نشانی رشت علت این آتش سوزی را بی احتیاطی کارگران در هنگام عایق کاری اعلام و خاطرنشان کرد: دود و شعله‌های آتش از طبقه اول آپارتمان مشاهده می‌شد که سریعا گروهی از آتش نشانان نسبت به اطفاء و گروه دیگر نسبت به تخلیه کامل ساکنان آپارتمان اقدام کردند.

مومنی تصریح کرد: در ۴ آتش سوزی امروز در رشت به کسی آسیب جانی نرسید.

 

انتهای پیام/ع

 

وقوع ۴ آتش سوزی در شهر رشت

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.