مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس خبر داد؛

توجه ویژه به ایجاد اشتغال درمناطق روستایی فارس

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: دولت باید توجه ویژه نسبت به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کمال پاک فطرت مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با اشاره به توجه ویژه دولت به توانمند سازی و اشتغال در مناطق روستایی گفت: از جمله برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌ها دادن تسهیلات و راه اندازی صنایع تبدیلی و تعاونی‌های روستایی است.

وی با بیان اینکه دولت از محل صندوق توسعه ملی ۱ و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی کشور در نظر گرفته و پیش بینی می‌شود ۳۶۰ میلیارد تومان آن به استان فارس اختصاص یابد، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه بین بانک‌های سینا و پارسیان، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای با سود ۸ درصد برای پرداخت به طرح‌های اقتصادی و اشتغال زا در مناطق روستایی پرداخت می‌شود.

پاک فطرت ادامه داد: با پیگیری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و مشارکت صندوق توسعه ملی و پست بانک، به طرح‌های اشتغالزا در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته استان تسهیلاتی با بهره ۱۲ درصد پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس یک تفاهم با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی، به طرح‌های مرتبط با صنایع تبدیلی و تکمیلی، تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله و ۱۵ درصد به مناطق محروم روستایی استان فارس اختصاص داده است.
انتهای پیام/ت

ایجاد اشتغال در مناطق روستایی فارس

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار